Uzur...

Salam..

Bukan uzur apa sebab kesihatan pun.. Tapi yang uzurnya Kad pengenalan aku.. Hazab sangat dah rupanya... Kat tepi-tepi tu dah banyak terkopek-kopek.. Nak pergi ke Pejabat Jabatan Pendaftaran Negara malas lelagi bersesak-sesak dengan orang yang ramai.. Boleh kata hari-hari ada orang nak berurusan dengan JPN. Macam-macam urusanlah.. Elok amik aku keje kat JPN tu.. hehehe

Buruk beno dah ic aku ni... mata pun dah tak nampak.. huhuhuhu...

Belakang ic lagilah
ic orang line siap ada tulis chip 64k atau 80k.
aku hanya tulis MEPS/Cash je..
sedey betullah... uzur sangat dah ni... 
Last aku buat ic pun masa tu umur 22 kot.. tu pon sebab hilang..
tu yang muka dalam ic pun sedey je...
mana tak sedey.. satu henbeg hilang.. 
kad atm, ic, duit semua hilang
buat ic pun pinjam duit kakak aku.. ater nak bayar denda macam manakan..
duit pun tak leh keluar... 

Tapi pagi tadi aku nak cek mykids Ulfah Delisha dah siap ke belum kat dalam website JPN.. Tu pun aku try luck je.. nak call malas.. sekali boleh cek online pulak... bila aku cek dalam website mykids dah siap.. sebab dah pergi JPN klang nak amik mykid.. tapi pegawai tu kata tak siap lagi.. tu yang malas nak gamble je pergi amikkan.... aku pun usha-ushalah kan kot.. kot.. boleh buat ic.. wah sekali ada pulak link tu.. bestnyer... Laju jelah akukan... Gunakan je kemudahan yang ada ni.. hehehe..

Tu bulatan merah tu.. untuk permohonan gantian ic baru.. 
tepi tu semua untuk kemudahan atas talian.. senangkan..
nak buat ic bagi yang hilang pun boleh... 
semuanya dihujung jari..

Korang kene daftar akaun dulu tau.. baru boleh masuk...
mana-mana kemudahan online semua macam ni kan... hehehe

Dah register boleh klik mohon disini... sebab aku dah apply tu yang tertera nama aku kat bawah tu...
Lepas tu korang ikut jelah step sampai siap... sehinggalah sampai ke pembayaran..



Bila korang dah selesai buat pembayaran... 

Akhirnya akan keluarlah yang macam ni...
Status masih dalam proses..

cumanya yang tak bestnyer... masih guna gambar muda remajalah..
takderlah guna gambar sekarangkan.. hehehe.. sebab sekarang lagi hots....
hahahaha... perasankan..

oklah.. korang trylah mana yang tak renew ic lagi...

sekian..

babai..




Untuk Arwah mak الفاتح ~ Sariah binti Lanu~

 

3 comments:

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...