Tertunjuk... ke sengaja cari yang tunjuk-tunjuk..

Salam..

Semalam menu berbuka aku boleh dikatakan semuanya tunjuk-tunjuk.. erk.. bukan semalam je pun.. kelmarin pun sama.. alasannya tak larat nak masaklah.. sebab bila aku rajin bersilat kat dapur je.. lagi 30 minit nak masuk berbuka je mesti aku akan loya-loya dan rasa nak muntah.. Mungkin badan aku dah tak larat kot... Daripada puasa aku terbatal lagi 30 minit nak berbuka disebabkan aku dah termuntah-muntah.. baiklah aku ambik langkah beli yang tunjuk-tunjuk je.. Tu pun aku tak beli kat param pun.. aku beli kat satu restoran yang dekat dengan area opis aku ni... Oklahkan dari nak bersesak-sesak menempuh param tukan.. Serupa je kalau aku masak sendiri kat rumah.. Dah tentu-tentu tak sesak mana pun. 

meh tengok menu tunjuk-tunjuk aku.. cheh.. tunjuk-tunjuk pun nak letak dalam blog ye... tapi tetap nak jugak letak.. hahaha... padahal lauk biasa je pun..

dalam ni ada 5 jenis kan.. tapi 3 jenis je lauk tunjuk-tunjuk..
abaikan mangkuk-mangkuk yang perlbagai jenis... aku malas nak fikirkan.. asal ado jelah ye.. bukan ada tetamu VVIP pun.. 

 Lauk tunjuk yang pertama.. Ikan pari masak asam tumis.. sedap..

 Yang kedua, Ayam goreng bercili... sedap.. sahur tadi pun aku makan ni je.. berselera makan ngan nasi panas2..

Sayur kobis... ni aku tak usik pun.. beli untuk lengkap-melengkapi je.. wah ayat macam apa je..
En. suami aku je yang makan.. hehehe

 Yang ni pulak untuk anak-anak... maknyer sekali pun bedal jugak... 
Jejari ayam Brand marina.. beli kat kantin opis.. tapi kena goreng sendiri kat rumahlah... 
Sedap.. balik ni nak goreng yang ada black paper pulak..

ha.. ni masak sendirilah ye.. 
Tomyam putih.. putihlah sangatkan...
yang ni Kakak kesayangan ku yang bagi..
Dan.. dan.. kesayangankan bila dapat lauk..
kalau tak.. tak pernah pun nak cakap kesayangan.. hehehe...
Tapi memang sayanglah.. darah daging tu... susah senang sedara sendiri gak yang tolongkankan..
ni aku dalam pantang nanti.. dia jugak yang sibuk ke hulu hilir sediakan memacam..

eh... lari ke kakak kesayangan pulak... 
ok.. tu je lauk tunjuk-tunjuk setakat ni.. kalau hari ni aku tunjuk-tunjuk lagi.. next monday aku up entry ye.. 

Sekian.

babai..

16 comments:

  1. nyesal masuk sini.. T_T

    sedapnya nampak ikan pari tu..

    ReplyDelete
  2. Kalau RK yg sedang memboyot tu oklah tunjuk-tunjuk sebab tak mahu terloya masa masak. Kakak nie yg tak loya pun tunjuk-tunjuk juga sebab malas hihi... senang beli sebab banyaaak pilihan:)

    ReplyDelete
  3. tengok tomyam tu, teringin nak makan tomyam plak. waduh2

    ReplyDelete
  4. takpe kak...akak dah sarat ni mane larat nak dok dapur lame2....beli pun beli laaa ....(amecam lieya bakcing ..best tak hahaahhaah)

    kak, kite terliur ni tau!

    ReplyDelete
  5. Kalau tak larat kena lah yg tunjuk2 jer kan Kebaya....asam tumis tu mmg nampak sgt mengiurkan...

    ReplyDelete
  6. adeh..sedapnya lauk2 tunjuk2 ni kan....dah terliur ni...hehe

    ReplyDelete
  7. Walaupun simple dan tunjuk2 tapi sedap gak laa..kan.. selera tgknya.. :)

    ReplyDelete
  8. yg tunjuk2 tu yg best sbb dapur bersih jer....

    ReplyDelete
  9. akak yg tak loya2 ni pun tetap tunjuk2 dik :)

    ReplyDelete
  10. hehehe..lauk tunjuk ek..okaylah tu

    ReplyDelete
  11. Kat mana ada pecal yang sedapa ya?

    (tak kena mengena dengan catatan langsung, kan?)

    :)

    ReplyDelete
  12. Sedapnya asam pedas ikan pari..favourite tu

    ReplyDelete
  13. ahahaha..ayam goreng bercili tu bukannya dlm mangkuk tau, dlm tapauwe! ekekeke

    ReplyDelete
  14. nk sket...!!!!!!!!! blanje pls2..

    heee...

    gtau mkn mn ye.. heee

    ReplyDelete
  15. saya cuba menfokuskan pada tulisansahaja danbukan gambar...hahaha

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...