Bebola ayam tapi leper..

Salam..

Hari ni breakfast dan lunch makan ni je.. hehehe...

Nugget ayam..
sebab terliur dengan Bebola KFC cheewy cheese KFC.
Pagi tadi aku buat breakfast ni untuk bawa ke Office.
Tapi aku takderlah letak Bread crump tu.. takdo pun kat umah..

Ni aku nak share resepi dengan korang... sesikit nak sharekan..

Bahan A
1 Peket daging ayam kisar Ramly. (aku malas nak kisar ayam sendiri, segera sudah)
1 biji telur
1/2 sudu kecil Italian herb
1/2 sudu kecil lada hitam
Garam secukup rasa

Bahan B
3 keping cheddar cheese (untuk inti dalam bebola ni)

Cara
Gaulkan kesemua Bahan A hingga sebati. Lepas dah sebati.. bentukkan bulat dan lubangkan di tengah untuk masukkan cheddar cheese. buat sehingga siap. Dah siap bolehlah di goreng dalam minyak yang panas atau pun atas dalam magic pan dengan minyak yang sedikit..

4 Ketul bebola ayam leper yang dibawa ke opis. 1 ketul aku makan masa breakfast.. tapi sebab dah rasa kenyang. Yang balance 3 ketul tu aku makan masa lunch.. tapi pergi kat kantin beli telur dadar.. hehehe..

Oklah.. korang selamat mencuba ye..

Sekian 

babai.


Untuk Arwah mak الفاتح ~ Sariah binti Lanu~

 

6 comments:

  1. yeyy.. boleh cuba buat nanti..tq share kak..

    aritu saya buat bebola ayam.. resepi tu letak tepung.. liat kemain.. melantun kat dinding..hahaha..

    ReplyDelete
  2. wow kak...akak pun beratkins ke skrang....ni menu atkins ni heheeheh...nampak menyelerakan ni kak...

    ReplyDelete
  3. yum yum...homemade ni bagus utk diet...

    ReplyDelete
  4. janji sedap tu yang penting. rupa takpe belakang kira hehehe

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...