25/12/12.. hari bersantapan sajo


Salam....

Kisah 25/12/12.. adalah hari santapan kat rumah..hari merehat-rehatkan diri dirumah haruslah digunakan dengan sebaik yang mungkin. hehehe.. dasar nak membesarkan diri sebenarnya... 

Dah tak reti aku nak citer bebanyak bila tgk makanan kat bawah ni.. korang tatap jelah ye.

Sarapan pagi.. semuanya beli.. kecuali sambal sardin semalamnya dan air kopi..

kambing.. embek... embek.. embek.. beli kat giant yang dah siap perap. 
balik rumah masak atas kuali leper je.. senangkan..
semudah 123... 
apesal aku suka dengan ayat "semudah 123" ni..

Taugeh hijau.. my paberet.. sebab makan taugeh ni tak kena angin..
kalau makan taugeh yang putih tu.. asiklah sendawa je.. yang sedap.. nyum.. nyumm...

Kepak ayam.. pun beli yang dah siap perap kat giant.. 
ha.. nak makan sekarang pun semudah 123 kan.
cuma kena sediakan ringgit je.. takder ringgit.. masak bubur nasi jelah ye.
tu pun kalau ada. 

Tapi aku teringat masa kecik2 dulu... kakak aku yang sulong kalau time tengah bulan je.. tak cukup duit nak beli lauk.. dia gorengnya ikan masin.. masak kangkung goreng...
masa dia nak suap kitorang makan.. dicurahnya minyak ikan masin tu kat nasi yang panas2.. pehtu tambah pulak kankung goreng..
pergh.. aku rasa masa tu.. tulah lauk yang paling sedap didunia ni... takder lauk lain pun takper... 
tapi kalau anak2 sekarang aku buat macam tu... terasa pelik pulak.. dan... dan.. disuruhnya masak ayam yang ada dalam peti ais. 
dulu takder makanan yang sedap pun kita redha jekan...

hehehe.. tetiba terimbas kenangan muda lak..

oklah sekian..

babai...







Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...