Sebab nak cepat.. tapi lain yang terjadi..

Salam....

Petang semalam balik dari kerja je.. terus ajak en suami pergi bukit tinggi klang nak cari puting susu si Usyair Darwisy.. Bila dah beli terus ajak en. suami balik rumah. Malas nak singgah makan memana sebabnya kakak aku dah bekalkan ayam masak kicap masa balik amik darwisy kat rumah dia.

Jadinya nak cari jalan mudah. aku suruhlah en. suami ikut jalan bandar puteri klang. konon nak elakkan jem kat flyover nak ke banting tulah.. sekali hambik.. aku lupa yang flyover kat bandar puteri tu tutup sementara untuk kerja-kerja penyelengaraan.. Nasib baik mood en. suami baik.. tetiba aku nampak dia keluarkan smart TAG dari dashboard.. aku pun malas nak cakap apakan.. sebab dah terang aku salah.. aku dok diam jelah....

Aku pun biar jelah dia drive... Tup.. tup... dah sampai ke seksyen 9 shah alam. teruslah singgah ke Restoran Syed seksyen 9. Terus dia suruh aku tapau nasi beriani dan roti nan cheese.. herm... aku ingatkan nak makan kat situ je.. tak yahlah nak kotorkan pingan mangkuk belanga kat rumah.. hehehe.. dasarkan... pefemafalasfaskanfan.. hehehe...

Aku memang suka beli nasi briyani kat sini... memang kene dengan selera aku.. korang aku tak taulah.. hehehe

Dua kotak nasi bukhara briyani ayam...
ayam ditimbuni dengan nasi.. tu yang nampak banyak nasinyer...
ada telur kari, acar buah dan kari dal..
huh... nak habiskan sekotak nasi ni pun payah.... 
dalam plastic kat belakang tulah ayam masak kicap.. kakak aku bekalkan..
hari ni boleh buat untuk lunch..

Nan Cheese untuk Uzrei, Uzair dan Usyair...
tapi tetap membedal nasi briyani aku dan en. suami..

Nilah kesnyer konon nak elakkan jem.. tapi lagi jauh pulak perjalanan yang dapat.. tapi takper.. dapat gak makan nasi briyani yang aku idamkan dari bulan pose hari tu... terima kasihlah pada jalan yang telah ditutup tu.. dah nama rezekikan... alhamdulillah..

sekian

babai..


Nor Aishah http://matahati-aishahazhari.blogspot.com/

 

7 comments:

  1. Wahh sedapnyaa. Nasi beriyani apa pon saya suka.. tengok gambar ni memang dah tahu kesedapannya

    ReplyDelete
  2. Wahh sedapnyaa. Nasi beriyani apa pon saya suka.. tengok gambar ni memang dah tahu kesedapannya

    ReplyDelete
  3. Wahh sedapnyaa. Nasi beriyani apa pon saya suka.. tengok gambar ni memang dah tahu kesedapannya

    ReplyDelete
  4. wah cantik packaging nasi beriyani tu

    ReplyDelete
  5. Dulu2 selalu jugak singgah Syed Bistro pekena Beriani Bukhara kat situ tapi la ni dah tutup kot dekat South City Plaza tu. Tiba2 rasa ngidam brriani pulaklah.

    ReplyDelete
  6. kak!! lieya pun kalo ke shah alam mgm wajib tapau nasi beriani syed tu...wajib okeyyyy....lieya pun suke...sedap giler...dulu penah due tiga kali gak bos gigih drive dri putrajaya ke sane just semata2 nak tapau....gigih kan...

    ReplyDelete
  7. sedap eh kak.. boleh ajak encik somi gini..

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...