Tingkahnya Lelaki Kalau Berbohong.

Segmen copy paste ye... almaklumlah cuti.. banyak xtvt 

 
Inilah Bahasa Tubuh lelaki Ketika Berbohong. Jangan mudah tertipu dengan rayuan seorang lelaki . Ketika seorang lelaki mencoba melarikan diri dengan kebohongan yang dibuatnya, gerakan tubuhnya bisa menjadi tanda.

Untuk itu, Anda perlu tahu bahasa tubuh lelaki , saat ia berkata tak jujur. Seperti dikutip dari laman cosmopolitan. com, berikut bahasa tubuh lelaki yang menandakan si dia sedang berbohong:

Melihat ke atas ke arah kiri

Ketika Anda bertanya sesuatu padanya, atau dia ingin menjelaskan sesuatu pada Anda, perhatikan ke arah mana dia melihat. Menurut pakar bahasa tubuh, Janine Driver, jika matanya memandang ke atas ke arah kanan, itu menandakan ia sedang mengingat informasi dari memorinya. Tapi, bila matanya ke atas ke arah kiri, ada kemungkinan si dia sedang merangkai jawaban palsu.

Tiba-tiba meletakkan tangan di saku

Telapak tangan terbuka biasanya menunjukkan kenyamanan dan keterbukaan. "Jadi, ketika berbohong, si dia secara alami merasa perlu menyembunyikan telapak tangannya," kata Patti Wood, penulis 'Success Signals: A Guide to Reading Body Language'. "Dia juga dapat menyembunyikan telapak tangannya di punggung, atau menutupi telapak tangannya di saku celana atau dengan benda seperti telepon genggam.”

Mengangkat salah satu atau kedua bahu

Hati-hati, jika ia melakukan hal ini sambil melontarkan pernyataan definitif, seperti 'Aku tidak pernah nonton berdua dengan dia', sambil mengangkat bahu. Itu adalah caranya untuk meyakinkan lawan bicaranya agar percaya pada pernyatannya. "Perilaku ini dilakukan untuk menghindari rasa bersalah,” kata Driver.

Menggunakan jari telunjuk untuk menggosok hidung

"Tanda ini biasanya ditunjukkan lelaki yang tidak biasa berbohong, sehingga mereka merasa menyesal. Setelah bicara, dia akan menyentuh wajahnya dengan cara sedikit menyembunyikan mulutnya seakan dia tidak percaya dengan apa yang baru saja keluar dari mulutnya," kata Wood. ( vivanews.com )

4 comments:

  1. Kalau saya betulkan rambut pulak macam ner... Apakah tanda nyer itu

    ReplyDelete
  2. tanda nak macho lebih tu.. hehehe. belum kaji sampai kat situ lagi..

    ReplyDelete
  3. orang lelaki klu nak berbohong matanyer memang tak pandang kita...ke atas ke bawah..kekiri n kekanan...memang pembohong besarlah tu...

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...