Iras

Salam...

Rindu dengan arwah emak.. Al-fatihah untuk emak.


Minggu lepas rasanyer kejadian ni... pergi hospital bawa Usyair Darwisy sebab demam tak kebah-kebah dekat lima hari. badannyer panas dalam 39-40celcius dalam lima hari tu... Risau taku denggi pulakkan.. maklumlah cuaca macam sekarang ni... banyak benda tak boleh diramal.. dengan nyamuk aedes banyaknyer... Malam kalau tak spray dulu sebelum tido... memang tak boleh nak tido lena pun.. nanti... kejap.. kejap bangun garu badan sebab kene nyamuk..

Masa kat spital tu... sementara menunggu nombor dipanggil.. duduklah kat satu sudut ni... sambil melayan Usyair Darwisy yang banyak ragam tu.. Terpandang satu wajah ni... Terus teringat kat arwah emak aku... Aduhai... raut wajah memang lebih kurang... yelah raut wajah orang tua ni memang lebih kurang je samanyerkan... Huh... masa terpandang tu rasa macam nak peluk je.... Kalau takder orang ramai masa tu.. memang aku peluklah... biar terubat rindu ni.. tapi tulah... Hati ni lebih banyak segannyer.... Nilah wajah makcik yang ada iras-iras arwah mak... 

Mak... terubat sikit rindu kat mak... Moga mak tenang kat sana...

 Maaf makcik... saya curi amik gambar makcik...
sebab saya rasa bila amik gambar makcik ni... rasa terubat rindu kat arwah mak saya..


saya amik dua keping gambar makcik..
harap makcik tak marahlah ye..

tapi ada cerita disebaliknya...
lagi satu aku respek giler dengan cucu makcik ni...
mungkin emak dan ayah dorang keje masa ni... atau tempat keje dorang jauh dari rumah..
Cucu makcik ni bawa adik dia yang usia lebih kurang 8/9 bulan ke hospital maybe sebab demam kot..
dalam masa yang sama jugak adik dia kene masuk ward... memang aku respeklah tengok macam mana dia layan adik dia yang masa tu tak sihat...
aku berdoa semoga nanti anak-anak aku pun akan layan adik-adik dia macam cucu makcik ni.


babai..


Untuk Arwah mak الفاتح ~ Sariah binti Lanu~

1 comment:

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...