5 hari di Wad 2B HTAR (20-24/5/2009)


Nilah AKU orang yg tgh tahap keboringan di HTAR pakai baju pink tu... selalu tgk org pakai je klu g melawat kat spital.. ni sekali aku pulak yg kene pakai... panas gile baju ni... walaupun angin kuat tetap panas... Nilah dugaan yg aku alami untuk anak kedua ni...









Ni pulak bahan bacaan bagi menghilangkan boring aku kat HTAR... kekadang aku main game yg ada kat h'set je..



nilah keadaan katil aku... pegh putih salju...














ni tag untuk makanan diet aku (Diabetic Diet)
seksa gila diet kat spital ni... sarapan pagi makan roti high fiber letak planta sikit yg keras mcm span (Span pun lagi lembut dari roti ni) tapi gambar roti aku tak teringat pulak nak amik... pehtu dia bagi air teh susu yg rasa mcm air rempah periuk utk org dalam pantang tu... (belum bersalin aku dah praktik minum air rempah tapi versi teh.. hehehe). lepas tu aku kena tahan lapar dari jam 8.30 pg sampai jam 12.30 untuk tgu makan tenggah hari lak... makan utk tgh hari pulak.. nasi setengah senduk, ayam @ ikan seketul, sayur mesti ada 2 jenis (mesti habiskan) dan buah tembikai susu @ merah..
tulah menu makan tgh hari aku... hari2 tau... perit.. klu boleh elakkan.. pehtu kene tahan lapar lagi sampai jam 3/4 petang... minum petang pulak HTAR bagi biskut Hwa Tai 3 keping dgn air kopi pahit secawan.. pehtu menu terakhir sekali ialah untuk makan malam.. lebih kurang je mcm menu tgh hari nasi setengah senduk, ayam @ ikan seketul, sayur mesti ada 2 jenis (mesti habiskan) dan buah tembikai susu @ merah.. tulah yg dirotatekan hari... sampai lah hari terakhir aku kat spital 24/5/09 ahad... harap takderlah kali kedua aku masuk wad sbb kencing manis lagi... satu penyeksaan yg tak dapat dilupakan..



nilah no katil aku masa kat HTAR
pehtu bersama dgn barang2 yg aku angkut dari rumah..
kipas je.. takde makanan pun atas kabinet aku ni..
aku dok HTAR semata makan makanan yg diorang bagi je..
klu aku tak ikut apa yg diorang bagi.. sampai ke hari ni aku
tak keluar wad lagi.. tension gila dok ni... rasa nak menangis pun ada... Beg biru ni pulak adalah beg pen insulin aku..
pihak farmasi HTAR bagi pinjam sampai bersalin nanti...
jadi doctor sendiri aku kat rumah.. aku ni dah kene suntik insulan sbb doc kata aku punya gula dah lebih walaupun bacaan paling tinggi 7.0.. so aku redho jelah suntik diri sendiri.. yg penting anak aku sihat bila lahir nanti..

2 comments:

  1. salam,
    aishah ada masalah diebetis ya masa ngandung ni. sabarlah yer, byk pahala ibu mngandung ni.

    Alhamdulillah, akak bsalin 7 anak tak pula hadapi apa2 masalah yg teruk walaupun badan agak sedap, hehehehe.

    apapun akak doakan aishah selamat mlahirkan yer.

    ikutlah nasihat doktor tu, jgn makan apa yg dr tak benarkan.. demi kesihatan aishah& baby.

    ReplyDelete
  2. waalaikumsalam...
    tulah kak, tak sangka anak kedua ni lain pulak ragamnyer... tulah org kata lain anak lain ragamnyer... sekarang ni nak kene jaga makan jelah... terima kasih ye coz sudi komen kat sini...

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...