Peralatan Insulin

Yang ni alat untuk cek BSP aku... ni aku pinjam kat kakak opis aku ni..


Ni aku nak tunjuk kat kengkawan peralatan untuk insulin aku..
nilah pen untuk suntik kat badan aku... canggihkan.. mula2 aku ingat suntik pakai jarum yg selalu nurse guna tu... tapi tetiba pakar farmasi datang bawak 2 boxes yg ada bekas mcm cermin mata... ingat nak bagi cermin mata free rupanya nak bagi pen insulin.. 2 boxes ni satu untuk injection malam n satu lagi utk injection siang... bagi memudahkan pengunaan sbb insulin mlm n siang berbeza nama ubat dia... klu satu pen je takkan setiap kali nak guna asik nak tukar je.. lama2 rosak pulak... tapi jarum untuk suntikan ni HTAR bagi satu je.. kenelah aku beli kat farmasi rm 0.50 satu... nasib baik satu jarum tu boleh guna 3 kali.. senang je guna pen ni.. tak sampai sehari nak blajar.. cuma kene faham cara nak guna jelah... mula nak cucuk kat badan aku.. aku takut jugaklah.. yelah ingatkan sakit rupanya tak sakit pun, sakit lagi masa amik darah kat jari.. pen ni HTAR bagi pinjam sampai aku bersalin je... lepas salin 2 minggu aku kene pulangkan balik.. yelah nak simpan pun buat apa...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...