Rambo vs Rainbow



korang tgk tajuk aku mesti korang pelikkan. takkanlah RAMBO nak berlawan dengan RAINBOW pulak kan.
takderlah sebenarnya ada kisah disebalik RAMBO vs Rainbow ni.
yelah sekarang kan musim hujan dan panas tak menentu. kejap hujan kejap panas.
mestilah ada sesuatu yang indah akan keluar dari cuaca yg tak menentu ni.
yg keluar mestilah pelangikan..
dalam bulan ni aku ada dengar 2 cerita pasal Rainbow ni..
satu citer aku dengar dari member satu ofis aku..
n lagi satu citer aku dengar dari anak buah aku...

Kisah 1

situasinya kat dalam kerete..
antara dialog nye ye..

member 1- (dari dalam kerete tgk keindahan alam... tetiba...) eh...Rainbow...
member 2 - ha... Rambo datang malaysia ke?
member 1 - bukan rambo datang malaysia la... tu ada Rainbow kat sana...
member 2 - ooo... Rainbow...

Kisah 2

situasinya juga kat dalam kerete..
antara dialog nye ye..

Suami - eh... ada Rainbowlah...
Isteri - mana2 bila lak Rambo datang..
Suami - Apelah awok ni bukan Rambo tapi pelangilah...
Isteri - La.... cakaplah pelangi sayakan ingat Rambo yg pelakon tu...
Suami - hahahaha.. apelah awok ni sesekali nak cakap omputih pun tak boleh..

tulah diantara citer Rainbow yang aku dengar dalam bulan ni...
kekadang kita ni klu nak cakap tu takderlah nak ikut sgt bunyi omputeh tu...
tapi org yg mendengar tu salah tafsirkan pulak apa yg kita nak sampaikan...


4 comments:

  1. mmg skrg ni musim hujan.. cantik kan pelagi tu.. suker negok.

    ReplyDelete
  2. akak cakap rainbow to rambo.lidah slang melayulah.

    ReplyDelete
  3. zana -tulah mmg cantik pun pelangi tu...
    kak ina - memang slang melayu takleh nak ubah

    ReplyDelete
  4. aha. tak pe lah... cakap omputih versi melayu.

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...