Alza


Korang dah tenggok alza ni..
aku ada cerita di sebalik Perodua Alza ni..
last week aku balik dari tanjong karang aku singgah kat Kedai perodua ni..
yelah kan Perodua baru lancarkan MPV terbaru dia sekarang ni...
so ramailah yg berpusu2 nak g tenggok Alza ni..
termasuklah aku sekali..
oklah masa aku tenggok  tu takder apa yg menarik sangat pun kat Alza ni..
sbb mcm aku tgk macam Viva/Myvi yang hanya tambah sikit body kat belakang dia..
tu bagi pendapat aku je lah.. aku lebih minat pada MPV Exora yg lebih selesa..
aku rasa klu aku masuk kat seat belakang Alza aku boleh lemas plus sesak nafas..
ops... dah merapu ke lain pulak aku ni...
sebenarnya citer asalnye begini...
balik dari tenggok Alza tu aku pun terus menghala ke port klang..
sbb nak antar kakak aku balik rumah dia...
lepas dah selamat menghantar kakak aku tu.. tanpa singgah rumah dia..
kitorang pun mulalah nak balik rumah kat pulau indah...
tapi tak sempat  keluar pun dari simpang rumah kakak aku..
tetiba suami aku benti kat tempat orang jual durian...
aku ingatkan dia nak beli durian... beriya aku tanya dia...

aku - nape benti kat sini nak beli durian ke?
dia - nak beli durian ape... kete ni tiba2 benti sendiri...
aku - aduh kete rosak ke? mcm mana ni...
dia -  kol akak lah suruh dia amik kita...  
aku - ok...


adakah kete Waja aku telah merajuk selepas kitorang tgk Perodua Alza
kete pun pandai majuk ke?
herm ntahlah.. atau sekadar mitos je...
yang sebenarnya kete aku tu memang nak rosak... kebetulannye rosak selepas tgk Cik Alza.. huhuhu...

kesudahannyer kerete waja dan  aku sekeluarga  tersadai kat rumah kakak aku selama 2 hari sbb nak tunggu pomen datang umah..
yelah dahlah rosak time cuti mana ada workshop buka hari minggu.. klu ada nun jauh nak keluar...
takkan nak tarik guna tow trak pulak.. kang kene charge lebih dari kerosakkan pulak... dorang gembira aku yg bersedih.. huhuhu


tapi alhamdulillah sekarang Waja dah ok dah... punca kerosakan adalah oilpulm yg dah longgar...
bila start minyak tak boleh naik.. tu je... sib baik kan..


p/s : Agak2 korang betul ke kete boleh majuk klu kita citer nak tukar atau jual?
herm... ada tak yg pernah ada pengalam macam aku ni?
mehlah kita kongsi..


5 comments:

  1. kebetulan je tu...tp salu gak..bila borak2 dlm keta psl nk beli keta baru....ada je samting rong...hahaha...bunyik sana sini...ngeeee

    ReplyDelete
  2. setuju kebetulan ja tu..tp selalunya la kalo kita merungut or terniat nak tukor keta baru...keta yg sediada tu mesti buat perangai..mungkin dia merajuk gak la ..dah dengor kita nak tukor keta baru..sedih la dia...mentang2 la ada yg baru lupa yg lama..hehehe

    ReplyDelete
  3. biasa dengar tu... bila sebut je nk beli kete baru.. ada je hal yg akan terjadi pada kete lama.

    ni yg kena bisik2 klu nk beli keta baru..hehehe.

    ReplyDelete
  4. mamarempit, mamasyaza n zana - tulah pasal.. lepas ni kene bisik2lah pulak... klu bisik2 takut dia pun bisik nak rosak.. huahahaha

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...