Jimat cermat harus diutamakan...

Salam
Salam jumaat yang indah dan permai. 

ni aku nak bagi petua berjimat-cermat ye...

Korang pernah tak terjadi macam aku ni.. Beli dypers tetiba kat dypers tu takder tape pelekat. Ataupun tape dia terkoyak. Manalah tau korang pun ganas macam aku. Nak tampal tape tapi tertarik kuat tu yang terus terkoyak. 

Jadi ni aku ada inisiatif untuk koranglah. Kot lah korang tak nak membazir korang boleh tampal dengan masking tape kat dypers tu.. Aku pernah guna salofane tape (macam ni ke eja) tapi dia tak melekat kuat. Masking tape paling terbaiklah yang pernah aku guna..

Tapi kalau korang rasa duit korang memang banyak. Korang campak je dypers tu dalam tong sampah. Pehtu amik jelah dypers baru. Tapi aku ni tak sampai hati pulak nak buang dypers tu. Bayangkan satu dypers tu harganya pun boleh cecah RM 1.50 kalau ada 4/5 keping dypers yang tak bertape dah bape henget duit korang membazirkan.Tu korang sendiri kiralah ye.. aku malas nak kirakan.

Jadi kat bawah nilah inisiatif yang aku dapat.. hahahaha.. kalau korang nak ikut.. ikutlah.. tapi bak aku kata kat atas tadi kalau duit korang banyak campak jelah dalam tong sampahkan.. hehehe.

ni masking tape... kalau korang tak kenallla... salofane yg warna putih.

Dah siap tape...

main tape... a...a... ni tak boleh nanti habis tape tu uzair koyakkan... tu dah jadi membazir.. gile kedekut mama uzair kan.. hahaha...

ok.. dah boleh main dengan lasakknya... takderlah kebocoran lagi lepas ni.. erk.. ada kaitan ke dengan tape tu.. huhuhu.. blasah jelah labu.. 

Nilah hasilnya entry penjimatan kali ni.. amatlah bermanfaat.. Selamat mencuba ya...


28 comments:

  1. hai ratu kebaya, apa khbr?
    *saya pun pernah buat mcm ni juga, sygkan coz dypers tu lom pakai lagi.

    ReplyDelete
  2. iols dulu guna double-sided-tape tu...
    lagi kuat beb...

    sayang hoccay nak buang sebab tak pakai lagi kan... buat apa nak membazir...

    ReplyDelete
  3. betul jimatkan... lepas pakai baru buang...hehe

    ReplyDelete
  4. terima kasih atas petua ini, rasa terkena kepala sendiri sebab saya selalu buang je kalau dah tape tercabut...huhu, pasni takleh dah membazir

    ReplyDelete
  5. hahaahha dulu pernah terjumpa diapers yg putus tape dia , masa tu x de plak apa² tape nak ditampal ..daddy diorg pi stapler jek hahaha ..

    comey uzair .

    ReplyDelete
  6. Saya pernah pakaikan binding tape yang hitam tu untuk lekatkan pampers si Adib.. Kat dalam seluar, sapa yang nampak ye dak??

    ReplyDelete
  7. izan pun ada buat jugak kak..rugi2 sbb tak pakai lg kan. kdg2 izan jahit semula..huhu...

    ReplyDelete
  8. huhuhu kejadian nih pernah berlaku kat iskandar, tapi tak der nyer aku nak tape2, kang terbukak kang aku yang stress... dah ler murah jerk brandnyer... hihihi aku lemporkan jerk...

    ReplyDelete
  9. erm...kalo lieya pun lieya buat cam akak..selagi leh jimat kite jimat kak...pampers skrang bukanmurah2 huhuhu...tak sanggup nak buat gitu jek...harus tampal pakai silotep balik hahahahaha

    ReplyDelete
  10. Kakcik pernah guna masking tape tu masa anak2 pakai diaper dulu2. Konon ingat dah lencun, tengok boleh pakai lagi tapi dah tak mahu lekat. Penyelesaiannya, guna masking tape. :)

    ReplyDelete
  11. selalu terkena gak..jenis yang tak kuat melekat saya stepler aja tapi kena hati2 pulak...

    ReplyDelete
  12. mmg ibu mithali smart laa ur idea

    ReplyDelete
  13. huhu betol2 kena kreatif utk berjimat, ada benda boleh jimat kita jimat kan...

    ReplyDelete
  14. hahaha...tak terpikir pun blh mcm tu...kenapalah kita lambat berblogging..kalau tidak jimat duit ucu 5 thn yg lalu...

    ReplyDelete
  15. hahahahahaa ..

    berjimat cermat amalan yg mulia hokey!!

    ReplyDelete
  16. org kata membazir tu amalan syaitan. Saya pun pernah buat benda yg sama hehehe..

    nice blog!

    ReplyDelete
  17. selagi boleh tampal..tampal jer...jimattt kooo...

    ReplyDelete
  18. ya ampunnnnnnnnnnnnn!!

    hahaha

    ReplyDelete
  19. munna pun pernah buat mcm tu...mmg sayang rasanya klu buang mcm tu je...

    ReplyDelete
  20. hehehe, b4 aina pki CD, zura penah gak watkan cmtu utk aina pki DD, rugi pulak nak buang cmtu jerk, selotep ajerk mmg jimat bukan xleh pki cuma pelekat tu jer yg dah 'abis'

    ReplyDelete
  21. teringat zaman anak pakai pampers dedulu...cam gak gayanya..

    ReplyDelete
  22. janji jangan terlekat kat kulit anak sudah... sakit tau time nak tarik klu kena kulit... ;p

    ReplyDelete
  23. Idea yg bagus..jgn membazir.. mahal tuh.. :)

    ReplyDelete
  24. dulu time ank pakai pampers ginilah sy buat.yelah rugi tak pakai lagi nak buang syg.

    ReplyDelete
  25. kahkahkahkah..
    sy igt sy sorang aje yg hajjah bakhil.. rupenyer ramai gak yg guna stail ni yer..
    kite bkn kedekut kan.. jimattt.. =)

    Biasa kena tape x lekat la..
    nk buang syg.. tp kalo asben, men buang aje..
    ala.. bkn die yg beli mane die rase.. die tau bg aje $$.. ;-p

    ReplyDelete
  26. kadang2 kita memang perlu sikap kedekut lagi2 bila rege barang naik!!...huhu.

    ReplyDelete
  27. hhahahahaha bagus jugak cara ni kak! nampaknya mcm sama2 ganas dah nih...selalu terkoyak tape tu tapi salahkan muntut anak yg montok...akkakakakaa

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...