Tinggalkan dia sendiri

Ada masanya kamu perlu berikan ruang untuk si dia bertenang ketika ditimpa 'masalah'. Jangan 'lancang' beri pendapat kerana kamu mungkin akan terima habuan tak diingini pula.

1. Bila Datang Bulan

Waktu ini agak kritikal bagi sesetengah pasangan kerana mood si gadis tidak menentu dan mudah naik berang atau merajuk panjang. Jenuh nak pujuk!

2. Bila Masakan Tak Menjadi
Jangan tegur masin, hangit atau tawar. Telan saja dan sebaiknya zip mulut. Tetapi jika kamu puji terlebih-lebih pula, nampak sangat kamu tak ikhlas.

3. Bila Tonton Filem Romantik
Memang naluri wanita mudah menitiskan air mata kala menyaksikan kisah 'happily ever after'. Elak ketawakannya atau beri komen merapu. Nahas tu!

4. Bila Shopping

Adakalanya kamu kena menemaninya ketika si dia berasak dan menyerbu timbunan baju tawaran diskaun 70%. Baik kamu ke tepi atau pergi ke bahagian lain.

psst : kekadang aku selesa shopping sendiri dari en. suami ada sebelah.. sebab kalau dia ada kat sebelah aku rasa macam dia nak ajak balik awal je.. tapi memang itulah yang aku rasakan..

2 comments:

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...