Pemadam..... dam... dam...

 Salam...

Dah lebih dua minggu persekolahan dibuka.. baru hari ni aku nak citer mengenai Uzrei Danial punya persekolahan. Walaupun hanyalah Pra-Sekolah saje. 

Herm.. jadual tetap macam biasalah. bangun awal pagi suruh dia mandi bersih2 n gosok gigi.. siap2kan.. hehehe.. tapi biasanya dia siap sendiri je.. aku just uruskan adik-adik lain. alhamdulillah dia dah pandai berdikari. Tu Uzrei Danial.. Tapi kalau Uzair Danish aku tak taulah macam mana nanti. Harap dia ikut sikit cara abang dia. Sebab sampai sekarang pun Uzair Danish masih tetap tido berlapikkan lengan aku atau En. Suami. 

Hari pertama ke sekolah.. Aku rasa masa ni baru jam 7 pagi. awal gile nak kesekolah. padahal kalau jalan kaki tak sampai 5 minit pun. Tapi sebab omaknyo yang eksaited. Terpaksalah anaknya melayan.
Baju sekolah tak dapat lagi. Kenalah beli baju sukan putih ni. untuk  nampak selaras dengan rakan-rakan lain.

Tertonggeng anak aku. tengah buka kasut nak susun kat raknyer..
mana dan je aku amik gambar..
dua keping je gambar yang ada..
dalam kelas aku segan nak amik.. ramai mak kekanak lain.. huhuhu

Ada citer ni.
malam tadi Uzrei nak buat keje sekolah. Pehtu dia minta pemadam baru kat aku.
korang bacalah dialog kat bawah ni

Uzrei - mama.... papa suruh minta pemadam baru kat mana.
Aku - mana pemadam ujei.. kat ada dalam pencil box..
Uzrei - pemadam dah takder... kawan ujei dah koyakkan... (Koyak ye.. biasalah kekanakkan)
Aku - Kenapa bagi kawan Ujei koyakkan (aku pun ikut jugak ayat koyak)
Uzrei -  Ujei x bagi......... kawan ujei yang amik koyakkan...
Aku - tukan pemadam Ujei.. patutnya ujei janganlah bagi dia amik... simpan elok-elok lepas guna...
Uzrei - Ujei x bagilah mama...... kawan ujei yang amiklah...
Aku - Habis tu... Ujei nak mama marah kawan ujei pulak ke.. Lain kali cakap kat kawan ujei.. jangan koyakkan pemadam Ujei.. nanti Ujei kene marah ngan mama tau..
Uzrei - yelah... esok ujei cakap....

wahahaha.. menurut perintah tu... 
Tapi aku bagilah pemadam baru tu.. 
Tapikan.. aku dulu pun macam tu jugak.. 5 hari sekolah.. 4/5 kali g koperasi beli pemadam.
sampai mak aku naik hantu dengan aku.. last2 bila pemadam atau barang lain takder atau hilang.. aku minta duit kat abang aku. nasiblah ada abang2 yang dah kerja.. takderlah aku kena marah.. hehehe..
baguskan strategi akukan.. Uzrei nak mintak kat sape.. takder abang yang besar. merasalah dia aku naik hantu.. hehehe..

Oklah tu je citer..
sekian..

Babai.




Sekiranya korang berminat JOIN Sophie Paris. Hubungi je aku.. aku akan terangkan caranya. Bermula dengan yuran keahlian sebanyak RM15. Dan akan mendapat keuntungan yang tidak dapat dijangkakan.
Tel : 0196993415 Email : ffmbaishah@yahoo.com

 

8 comments:

  1. encemnyaa dia pi sekolah..hehehe..
    anak saya liat betul nak bangun pagi..uwaa

    ReplyDelete
  2. kalau ana pun naik hantu, sekolah x smpai sebulan, pemadam dah kena 'koyak'..hahaha..

    ReplyDelete
  3. biasa la budak kat skolah macam tu...
    mcm akak mmg simpan stok stationary beli kat mydin je - murah... lepas tu simpan elok-elok... bila dia ngadu hilang baru bagi... malas nak gaduh dah... kesian dia nak sekolah... tapi tazkirah jugak la sekejap... :)

    * anak sulung mmg lebih berdisiplin... so mmg tak susah utk diuruskan... nnt yg no.2... hehehe ada jd tarzan pagi-pagi... ;)

    ReplyDelete
  4. tuh blum masuk part main tuju pemadam lagi tuh.. kang kena ada lebih dari satu pemadam.. hehehehe~

    ReplyDelete
  5. kat rumah tu dah mcm kedai alatulis kan? berdozen dozen simpan stok hahaha

    ReplyDelete
  6. bagi pensel yg ada pemadam kat belakangnya tu..jadi kawan Uzrei takleh nak pow pemadam...hahaha

    ReplyDelete
  7. mak budak tu tak check ke pemadam anak dia cukup ke tidak sebelum gi skolah..hehehe..kesian ujei..

    ReplyDelete
  8. tahun lepas merasa la jugak asik kena beli pemadam/pembaris/pendsel..siap beli buat stok lagi.tp tahun ni dh drjah 2 kurang sikit hilang.dah besar kot so dh pandai jaga barang

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...