Air tangan Suami

 Salam...

Ha.. biasa kiter dengar air tangan isterikan... asyik2... nak bagi suami sayang.. masaklah dengan air tangan sendirikan.. tapi nak buat ister sayang pulak camner.. suami pun kenalah jugak bagi air tangan jugak.. hehehe.. wah.. dah macam Ustaz - Ustazah semanis kurma pulak.

Ni alkisahnya semalam aku pose.. Pehtu last week dah beli barang-barang untuk buat Air Batu Campur.. memang dah lama en. suami nak buat pun. Tapi tak sempat nak beli bahan-bahannyer. aiks.. bukan tak sempat.. tapi bila dah sampai pasaraya terus lupa nak beli sebenarnya.. tu yang bila teringat terus sambar je..

Bila aku dah pose.. terus aku teringatkan bahan-bahan tu semua dah ada kat rumah. aku pun tengah hari je dah SMS kat en. suami.. minta tolong dia buatkan ABC untuk berbuka pose nanti.. Dan nasiblah mood en. suami memang bagus semalam. dia pun penuhilah permintaan aku.. Alhamdulillah... rezeki nak makan ABC buatan en. suami.

 Tengok tenaga lelaki... timbul urat-urat dia masa memutarkan ais dalam pengisar ni..

Inilah hasilnya dengan pengisar mini ni...
Pengisar ni dah lama hayatnyer.. dari zaman en. suami bujang lagi.
en. suami ni memang suka beli peralatan rumah ni. aku masa bujang pun tak pernah terfikir nak beli benda-benda macam ni.
en. suami lak. dari pengisar ais, bekas beras yang tupperware tu hinggalah ke set2 pinggan mangkuk pun dia ada.. senang cakaplah dia join kutu tupperware tulah.. hehehe.. aku selalu join kutu duit je.. hahaha.. dasar mata RM aku nikan..

isi bahan-bahan penyedap dalam bekas macam ni siap-siap.
memacam en. suami letak.. jagung, cendol, nata de coco, cincau dan biji selasih..
kalau ada kacang lagi sedapkan.. tapi terlupa lak nak beli kacang.
ada bahan-bahan ni pun dah besar nikmatkan.

Isi ais kat bahan-bahan tadi...

dah letak ais.. letak lak gula bersirap n gula melaka..

pastu azan berkumandang... baca doa buka pose dan mulalah menikmati ABC air tangan suami ku ini..
nyum... nyum.. hingga ke titisan terakhir aku hirup.
Alhamdulillah rezeki semalam.

Harap en. suami hari ni repeat buat lagi.. agak2 dia nak layan tak tekak isterinya ni..

ok.. sekian.

babai..

Sekiranya korang berminat JOIN Sophie Paris. Hubungi je aku.. aku akan terangkan caranya. Bermula dengan yuran keahlian sebanyak RM15. Dan akan mendapat keuntungan yang tidak dapat dijangkakan.
Tel : 0196993415 Email : ffmbaishah@yahoo.com
 

9 comments:

  1. eee samalah kita punya.. tapi saya beli kat chowkit je.. dapat pun masa family day tahun lepas... kita jawatankuasa hadiah tapi kita dapat hadiah pengisar ais tu.. hikk..

    ReplyDelete
  2. Sekali sekala pekena air tangan suami, memang licin la...

    ReplyDelete
  3. wehhh..ni best betul, ada mesin kisar ais! Kat mana beli?

    ReplyDelete
  4. homemade ABC terbaek lah sis...
    nak nak cik abe yg tolong buatkkan....
    suka hati kita nak letak apa pun kannn...best best...

    ReplyDelete
  5. sedapnya nampak abc ni.. saya suka abc banyak susu.. nyum nyum... time pegnen baby fiyya... saya minat makan abc ngan laicikang.. hmmmm skrg kena dok dendiam dulu.. dlm pantang kan..

    ReplyDelete
  6. wah kak!!! best!.....boleh buat sendiri kat umah...cukup hah perase bagai dlm tu...kalerpul lagi....kalo mkn kat kedai tu mcm pucat lesi je hah.....

    ReplyDelete
  7. Perghhh sedapppp nya kan...tetambah air tangan suami...

    ReplyDelete
  8. fuyoo kagum 16kali
    buat abc sendiri ;)
    bagus ye suami kamu main kutu beli barang dapur.

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...