Alhamdulillah hujan jua akhirnya...

Salam....

Dah semakin kurang jerebu berkat hujan petang semalam hingga ke malam.. Bersih sikit udara.. walaupun hujan yang turun tu tidak beberapa bersihkan.. Walaupun dah kurang.. Sekolah kat pelabuhan klang ni masih ditutup.. Tetapi pagi tadi aku telah menyekolahkan uzrei.. hehehe... sebab tersalah information dengan anak buah aku. Aku ingatkan semalam dia call nak beritahu hari ni sekolah. Rupanya dia tanya aku samada hari ni sekolah atau cuti. Soalan dia tak berapa terang.. Jadi aku sangkakan yang hari ni sekolah. hehehe... nasiblah uzrei... dah dua kali terkena macam ni.. hailah... kekadang ayat bertanya tak tepat ni pun boleh jadi salah fahamkan..

Oklah... lupakanlah pasal jerebu ni ye... Harap hari ni lebih baiklah cuacanya.. jangan bertambah pulak... manalah tau kot.. kot.. ada yang pandai sangat nak buat pembakaran terbuka lagi.. herm.... yang sesak nafas kitakan... 

Moh kiter citer peristiwa mengisi perut minggu lepas... memang tak pernah kosong perut ni.. ada je benda nak dihadapkan.. kalau tak berisi laparlah pulak kan.. 

Lontong dengan rendang ayam...

kat opis aku dapat call dari kakak aku.
dia kata dia dah siap buat nasi impit dengan rendang ayam..
pehtu dia suruh aku masak kuan lodeh.. hehehe
aku lemah sikit nak masak lemak lodeh masa waktu bekerja ni.. renyah n remehkan..
banyak bahan kene potong-potong...
alih-alih.. aku beli bahan-bahannya.. kakak aku jugaklah yang kene masak.. 
hehehe... buruk perangai adik diakan..

Keledek goreng

Sabtu lepas tekak aku ni teringin sangat nak makan keledek goreng...
Pergi econsave.. dalam kepala dah set nak cari keledek je..
akhirnya hasilnyua dapatlah makan keledek goreng air tangan sendiri..
puas hati makan.. perut pun kenyang..

pasta... dengan cheese bertaburan..

ni pun last week jugak..
juadah berbuka puasa ku.

Ni hari ahad lepas..
breakfast omputih sikit... 
kenyang sampai ke petang aku dibuatnya.

Kolek nangka. (ada nama lain tak? kotlah korang ada nama lain selain kolek nangka ni)

Ni pulak kes nak balas dendam.
bukan nak balas dendam dengan orang..
tapi nak balas dendam dengan perut sendiri.
kesnya... masa majlis kawen adik aku yang lepas.
ada buat kolek nangka ni. tapi tak sempat nak merasa.. dah licin...
alhamdulillah.. walaupun masa mengundi.. makanan semua habis berkat kedatangan tetamu...
sebabkan dah licin.. hari ahad lepas kitorang masak balik kolek nangka ni.
makan bersama adik beradik... memang puaslah... 


oklah..

babai

Sekian..

Sekiranya korang berminat JOIN Sophie Paris. Hubungi je aku.. aku akan terangkan caranya. Bermula dengan yuran keahlian sebanyak RM15. Dan akan mendapat keuntungan yang tidak dapat dijangkakan.

 Tel : 0196993415 Email : ffmbaishah@yahoo.com

 

7 comments:

  1. kolek nangka tu saya tak pernah makan mcm tu.. lain dr yg lain...

    alhamdulillah hujan dah turun...

    ReplyDelete
  2. aduh kak..bergenang air liur saya tengok lontong ngan rendang tu.. huhu

    ReplyDelete
  3. koleh nangka tu kalau saya panggil Serawa langut .. sebab apa tau, sebabnya when biji2 di buat dari tepung pulut tu masak, semuanya akan timbul kat atas.. so takde di bawah.. jadi pakat2 dok langut (tengok atas) utk tengok bijik2 pulut tu kat permukaan... atau lebih sopan orang panggil serawa biji nangka..

    ReplyDelete
  4. first time tengok kolek nangka.
    melaka tak hujan2 lagi huuuuu

    ReplyDelete
  5. kkolek nangka tu memang sedap...fav saya tu...

    ReplyDelete
  6. tu dia... penuh seperiuk kolek nangka

    ReplyDelete
  7. fuh kak...kalo bulan puase kene tgk entry gini kak mmg telan ailiyo bergelen2 kak heheeheheh...

    lontong rendang ayam tu mmg nampak menggiurkan kak....sedapnye la haiiii..ni rase nak buat lontong gak ni heheheheeheh

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...