cuti hari minggu keluarga KU..



Tarikh : 1-2/6/2013
Hari : Sabtu & Ahad
Tempat : dimana2 saje..

Salam...

Sabtu ahad lepas takder kemana2 ... dok rumah layan anak-anak dan layan novel je sampai khatam... hehehe... nilah bahananya kalau dah mula membaca.. memang tak boleh nak stoplah... sampai en. suami jeling2 pun buat endah tak endah je... tapi masih under control lah ye... jangan sampai bersuara sudah... 

Sebab nak amik hati punya pasal.. pepagi sabtu aku bangun bancuh doh donut untuk buat sarapan.. motif buat sarapan pepagi.. sebab nak sambung baca novellah kan.. haruslahkan sedia awal2 barulah boleh mentelaah dengan jiwa yang tenang..

Sebab melayan drama Teduhan Kasih kat tv3 jam 7 petang.
aku pinjam buku kat member opis ni...
2 hari je aku dah khatamkan novel ni... padahal aku dah skip dari bab yang ehsan pergi honeymoon dengan irfa. aku sambung dari bab tu saje... tu yang sekejap je khatamnyer..


ha... gigihkan aku menguli donut..
tak banyak pun aku buat.. dalam setengah kilo je tepungnya...
buat makan aku anak beranak je... janji terisi perutkan...


Tak pakai acuan pun.. tu yang herot-herot je rupanya....
abaikan jari tangan kecik molek tu ye...
tu jari anak bujang aku... sibuk nak mengentel donut jugak..
aku bagilah secubit dua cubit tepung donut tu kat dia...
geram.. dah kurang seketul donut aku.. rugi..

Donut gebu ku... sedap dimakan dengan kopi 'O'

Siang tu teman adik aku tempah baju untuk bertandang belah lelaki pulak...
balik dari tu si kecik masham aku demam lak....
panas betul demam dia.. nasib ada standby ubat kat rumah... 
lepas dah bagi ubat... jaramkan kepala dia dengan air asam jawa yang lepas diembun...Ikut petua orang dulu2 gak... hehehe.... mungkin lepas diembun tu.. air tu sejuk kot...
semalamanlah berjaga tengok2 dak kecik ni... tido-tido ayam jelah aku...
Alhamdulillah pagi tu.. dah kebah.. badan pun tak panas dah... 

 Bila tengok dak kecik tu dah kebah...
apalagi mulakan operasi bersilat kat dapurlah... 
masak lempeng dengan nasi goreng...
pehtu tak tahu nak cicah dengan apa.. buat sambal tumis ikan bilis...
tu untuk aktiviti isi perutlah...
lepas tu sambung baca novel kat atas tu....

Petang ahad tu.. tak tau nak buat apa... 
ajak en. suami pergi rumah kakak aku. 
bersiaplah kami anak beranak... 
tapi aku tengok en. suami terus menghala ke shah alam..
aku tanya nak pergi mana ni..
leh dia jawah "entah... tak tahulah.. kita jenjalanlah"
tapi dok dalam kete je.. huhuhu....
jenjalan lah kami tanpa arah tuju...
penat dok dalam kete...
baliklah kami kerumah terus... rumah kakak aku pun tak pergi...
malas sebab dah lewat...

tulah extiviti kami cuti hari minggu lepas...

Babai....



Sekiranya korang berminat JOIN Sophie Paris. Hubungi je aku.. aku akan terangkan caranya. Bermula dengan yuran keahlian sebanyak RM15. Dan akan mendapat keuntungan yang tidak dapat dijangkakan. Tel : 0196993415 Email : ffmbaishah@yahoo.com
 

9 comments:

  1. sedapnya donat! lama saya tak mendonat.

    ReplyDelete
  2. Tuam/jaram dgn air asam jawa tu konsepnya ialah utk sejukkan badan guna air sebagai penarik haba :) So, kalau guna air paip pun bleh sebenarnya..:P

    Bercuti kat rumah pun okey apa...save budget...hihihih..nak keluar pun sesak, jem, panas..

    ReplyDelete
  3. gebu bangat donut yg ko buat ni kebaya...terliur jer tgk...

    ReplyDelete
  4. mak kalau dah pegang novel, semua kerja tak menjadi nyah...

    ReplyDelete
  5. Dalam sibuk membaca novel, ada gak donut, lempeng, nasik goreng.. kira ok le tu.. kalau tak baca novel, mau ada nasik briyani gam he he

    ReplyDelete
  6. Kali terakhir buat donuk...erkkk...emmmm...6 tahun lepas...:)

    ReplyDelete
  7. Bestkan teduhan kasih tp x hbs lg baca

    ReplyDelete
  8. Sedap nampak donut tu... lama betul tak buat, herm... nk kena rajin gak ni.. :-)

    ReplyDelete
  9. hujung minggu yg best ni kak pada lieya hehehehe...

    kak, walaupun tak guna acuan tapi serius donat ko cantik kak...kalo lieya mmg herot berot....lieya nak buat weekend ni kak ....nak buat donat n burger malaysia...tingin plak nak makan hah....

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...