Aglio olio bebola daging

Salam...

Nak share resepi olio ni dengan korang... Dari gambar ni terperap je kat dalam draftkan.. jadinya baiklah aku publishkan..


BAHAN-BAHAN
1/2 packet spaghetti direbus dengan garam & butter
2 sudu besar minyak zaiton
3 ulas bawang putih dipotong halus
1/2 labu capsicum di potong dadu
5 biji bebola daging (Daging kisar ramly aku bulat2kan)
5 batang sosej..
Brokoli (ikut berapa banyak korang nak letak)
Bunga kobis (Pun ikut suka korang)
Sedikit lada hitam dikisar
1 sudu oregano fleks
Secubit mix herbs
1 sudu cili fleks 
garam dan lada sulah untuk perasa
1 sudu teh pati ayam
Parmesan cheese
1 biji tomato


CARA-CARA
  • panaskan minyak zaiton dan tumis bawang putih hingga kekuningan
  • masukan bebola daging dan sosej..
  •  masukkan lada hitam, brokoli dan bunga kobis
  • akhir skali masuk kan spaghetti, garam, lada sulah, cili fleks, oregano fleks, mix herbs dan kacau hingga rata
  • kalau spaghetti nampak kering bleh di gaul kan dengan mnyak zaiton jangan  risau minyak zaiton tiada kolestrol jadi bleh lah tuang kn di spaghetti supaya tak nampak kering
  • masukkan dalam pinggan dan taburkanlah parmesan cheese
  • aku suka makan tomato.. jadinya aku potong untuk letak dalam pinggan aku je.. hehehe

Aglio olio bebola daging...
sesuka hati aku je kan...
biasa mesti seafood..
dah tu je yang ada kat rumah..
nak poie kodai malas..
apa yang ada jelah ye..
kiter yang buat diakan.. 


huish...
tetiba diri sendiri yang terliur...

ok..
bai...
malam ni kat rumah aku pasar malam....
tetiba kan..
maknanya tak masaklah... hoyeee.... 
dasar pemalas...

sekian.


Untuk Arwah mak الفاتح ~ Sariah binti Lanu~

1 comment:

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...