en/cik Cong

ni sekadar nak memenuhi permintaan dari peminat aku..
wah....... sungguh pelasan aku nikan.. macam ada peminat je..
kalau korang nak tau sape peminat aku ni .. korang boleh click kat nama marina anak cik bob ni 
(dik boleh ke akak perasan yang adik ni peminat akak? dapat perasan kejap pun jadilah.. wahahahah.. gile kejikan akak ni)
dik.. ni akak dah promosi blog sekali ni tau.. lepas ni mesti naik buffereds nuffnang kan.. hehehe
ntah apa dah yang aku melalut ni.. nak citer benda lain tapi melalut ke lain pulak..

sebenarnya aku nak citer pasak en/cik cong ni..
korang nak tau apa sebenarnya en/cik cong ni..
korang kenelah baca citer aku ni..
ni citer untuk budak baju merah ye..

citer 1
tempat kejadian dalam bilik air rumah aku ye..
masa tu aku tenggah mandikan si Uzrei..
lepas aku dah sabun2kan dia..
aku biarkan kejap dia kat dalam bilik air 
sambil2 tu aku kemas apa yang patut kat bilik aku..
tengah2 aku tertonggeng mengemas..
si Uzrei pun bersuara..

uzrei - mama cepat2 mama amik tuala
aku - naper.. mandilah dulu.. tak bersih lagi tu..
uzrei - cepatlah mama.. tu.. kat atas tu ada tanggan..
aku - terkedu.. terus capai tuala.. lap2 uzrei dan terus turn bawah.

kat bawah aku tanya uzrei apa yang dia nampak..
dia kata dia nampak tangan keluar dari lobang kat siling bilik air tu..
korang nak tau besar lobang tu sebesar paip air je.. untuk lubang udara..
kat bilik air korang mesti adakan...

citer 2
tengah malam..
tengah2 malam lah si uzrei ni nak minum milo..
dahlah dapur kat tingkat bawah..
kenelah aku turun bawah dengan keadaan mengantuk..
dalam keadaan mengantuk ni aku pun buatlah milo..
tenggah2 aku buka bekas milo
si uzrei bersuara lagi..

uzrei - mama.. mama.. tengok to ada P---Cong..
aku - terkedu lagi.. cepat2 buat milo isi dalam botol dan terus ajak uzrei naik atas..
baca doa tido dan terus tido..

aku kalau selalu kene mcm ni mau kene sakit jantung dibuatnya..

citer 3
masa ni aku tengah solat maghrib..
si uzrei ni pun sibuk nak solat jugak..
aku pun bentangkan sejadah kat sebelah..
aku pun teruskan solat dengan kusyuknyer..
hehehe.. mestilah kusyukkan...
lepas je selesai solat.
aku tengok si uzrei berselubung dengan sejadah..
aku ingatkan dia sengaja je nak berselubung dengan sejadah tu..
aku pun cakap kat dia..

aku - ujei mama dah habis solat..
uzrei - (dia pun buka sejalah tu.. terus cakap kat aku) mama tu kat bilik air ucu ada P-Cong..
aku - terkedu lagi.. suka tul aku ni terkedu.. lepas tu aku terus ajak dia turun bawah balik..
sebab nak makan malam pulakkan..

citer 4 aka yg last sekali ye
uzrei nak ambik pistol mainan dia kat bilik aku..
aku pun suruh dia naik atas amik sendirilah ye..
uzrei pun naiklah..
masa dia turun.. tetiba dia cakap..

uzrei - mama tadi uzrei nampak P-Cong kat bilik.. tapi ujei dah tembak..
aku - ooo... dah tembak ye.. dah mati ke P-Cong tu (kali ni dah tak terkedu ye.. mungkin sebab dah biasa)
Uzrei - dah mati dah.. ada keluar darah..
aku - ketawa tak ingat dah.. sebab kelakar dia boleh tembak pulak tu..
dalam aku ketawa tu ada jugak rasa seriau... hehehe...

 aku bagi gambar yang kelakar sikit ye.. sebab citer last aku tu kelakar sikit

tapikan orang tua2 kata budak2 kecik ni memang mudah nampak benda2 halus ni..
tapi tak taulah betul ke tidak.. yang penting sekrang jangan dia muncul depan aku sudahlah..
ko nak dok dlm rumah aku.. ko doklah diam2 ye.. jgn kacau keluarga aku..

korang seriau tak baca kisah aku ni....
oklah adik marina inilah citer yang adik nak baca sangat tu..
tak taulah adik faham ke tidak.. sila faham betul2 ye..

18 comments:

  1. erkkk...seriauuu lak dgr... ye la budak2 slalu nya nampak benda2 yg kita tak nampak kan...

    ReplyDelete
  2. rumah ko tu memang banyak hantu.rumah 2 tingkat memang cam tu.seriau , naik bulu kening aku.

    ReplyDelete
  3. hisy, seram, tegak bulu roma akk. Mula2 baca tajuk ingatkan nama cina mana entah. Rupa2nya....Minta dijauhkan....Akk penakut.

    ReplyDelete
  4. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.......
    ngeriiiiiiiiiii..
    xmo exchange umahh...
    xmooo....

    btl kate kak ina mail tu kak..
    umah 2 tingkat mmg mcm tu.
    sbb spupu sy dulu pon cmtu.
    smp tensen xgune lgsung umah atas.
    tp atas nasihat og2 surau,gune balik sbb xelok tinggal kan kosong nnt 'diorg' makin berlluasa..

    umah sy lak umah kampung.
    'diorg' ni suke jalan2 kat kampung sbb sunyi..
    hoho..

    ReplyDelete
  5. klaka komen kak ina - umah ko tu mmg bnyk hantu. ye ker.. ko baru jer tau baru baru nih jer kan.. ish.. jgn menjelma dpn mata dah lah yer

    ReplyDelete
  6. Hahahaa.. bagusnya awak tulis citer seram jadi lawak jenaka la.. Tajuknya pun dah buat aku kompius.. Salam.

    ReplyDelete
  7. bukan kecik mmg diberi nmpak bnda2 cmtu.. slpas dia mula cerdik skit.. wktu tu kelebihan ni ditarik blk atas reason tertentu..

    psl rumah 2 tingkat plak, x elok tinggal kn mana2 ruang kosong cmtu jaa lama2..

    klau rumah, x elok tinggal kosong lebih drp 3 hari...

    ReplyDelete
  8. weeeiii seramnye..betoi ke ni..takut gak weeh..budak2 ni kdg2 ada betulnya, ada tak betulnya..tp kalo dh kerap tu...huhuu..tatutt.. =P

    ReplyDelete
  9. opocot tgk pocong tu, melompat2 baby dalam perut ni haha

    ReplyDelete
  10. alamak seram plak zai baca citer ratu kebaya....naik bulu tengkuk...

    ReplyDelete
  11. nasib baik dah kena tembak... hehehe... PEACE...

    ReplyDelete
  12. aishah, ajmal pun suka cakap, "mama, ada hantu kat situ"..hu3x...tp tmpt tuh dlm bilik je..hr tu dia tunjuk dpn toilet dlm bilik tu..2 hr lepas, dah tukar..kat tingkap plak...seram pun ada..nak nak time hubby keje shift malam..tp buat biasa2 je..kang nnti makin di layan, tetiba muncul dpn kita..naya...

    ReplyDelete
  13. hany - mmg seriau kekadang.. tapi dah lali pulak..

    kak ina - 2 lah rumah 2 tingkat mmg mcm tu kot.. saya naik anak rambut je.. hehehe

    shima - kak kekadang tu saya pun tegak ka bulu roma..

    marina - ingatkan tadi jadi nak switch house...

    cik pah - tak taulah banyak ke tak.. dorang suka kot dok situ..

    nina - comel ye.. hehehe

    merah - buat kelakar taknak bagi diri sendiri seriau... huhuhuh

    calip - 2 lah pasal budak kecik byk keistimewaan yang diberi..

    lieyna - betul.. citer ni benar takder tipunye..

    adia - melompat ye... soh dok diam2.. penut ibu tu..

    zaidah - samalah kita

    dkama - hehehe.. dah mati kot..

    ana - kita kene buat tak tau je.. jgn berani sangat dan jgn takut sangat.. tu je..

    ReplyDelete
  14. kak..siyes cakap kak..
    semalam balik keje lambat..
    so, mandi pon lambat..
    giler seram jadinye bilik air tu terpikir2 yg kite org2 dewasa ni xnmpk en cong, tp sebenarnye wujud kat situ..
    huuuu... naya....

    ReplyDelete
  15. marina - benda sebenarnya kita tak boleh fikir.. lagi fikir lagi dia suka...

    ReplyDelete
  16. ngeri ah kak..
    diorg mmg suke sakat2...
    :((

    ReplyDelete
  17. ngeeee..seram nye, naik bulu ketiak i baca citer tu...klu I tu, mau ajak hubby pindah umah..huhuhu

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...