Aku terasa sedey ni.....

Salam indah hari jumaat..

Aku sedey ni.. sebenarnya kisah pagi semalam. masa aku nak buka gate rumah aku. tetiba aku terpandang kucing tengah terbaring.. aku ingatkan kucing tu tengah tido.. rupanya kucing tu dah mati...

yang membuatkan aku bertambah kuat sedey. malam sebelum tu kucing tu meleser kat kaki aku sebab nak minta makanan.. tapi sebabkan malam tu aku tak masak.. takderlah makanan yang nak aku bagi..

Sudahnya pagi semalam aku nampak kucing tu dah mati.. sampai hari ni aku masih teringat kat kucing tu.. walaupun aku ni bukanlah suka nak bela kucing. kucing ni pun selalu lepak kat rumah aku.. kalau ada makanan aku bagi.. tapi memang semalam aku tak bagi pun.. aduhai.. terasa berdosa sangat..

Aku tak taulah kenapa kucing tu mati.. tapi aku rasa kucing tu bergaduh dengan anjing kot.. sebab bulu-bulu kucing tu berselerakan.. kesiannya..

Balik kerja petang semalam terus aku kebumikan kucing tu.. nak tanam pagi tak sempat pulak.. tu yang terpaksa tanam lepas aku balik kerja... gambar ni masa mengali lubang untuk kucin tu.. tepi longkang je.. tu je tanah yang ada..

Sesi menimbus pulak.. ni kerja sweetblack yang buat... 

Gambar keadaan kucing tu tak gamak pulak aku nak ambik.. kesian sangat... 

psst : aku kesal betul sebab tak bagi kucing tu makan..

32 comments:

  1. Begitu akhirnya ajal si Kucing..Mati dalam kelaparan. Akhirnya kita bagaimana pula? Adakah dalam keadaan kekenyangan??...sedey jugak...Mg akhirnya kita dalam Husnul Khotimah.

    ReplyDelete
  2. sudah ketentuan ilahi~~jangan salahkan diri~~so pasni bila saya mintak makan tolong bagi ye~~he~~

    *ceria sikit makcik~~

    ReplyDelete
  3. dah nasib dia nak mati selepas melengser kat kaki ko ratu.ko kena tabah atas pemergiannya. Setiap yang hidup pastikan mati. semoga dia tempatkan kat mana yek...

    ReplyDelete
  4. Yang komen tu bukan ieqa tau cik ina do do cheng.akak tengah menyiapkan blog adik hantu kak limah, lupa sign out .sorry ye ratu.

    ReplyDelete
  5. aka... sila cubit bujal tu... ngengada je... hehehe

    ReplyDelete
  6. teringat kucing sesat yang datang kat umah hari tue...

    ReplyDelete
  7. dah sampai masa kucing tu kak..jgn sedih...

    ReplyDelete
  8. hurmm redo' kan aje .. dah takdirnye gitu :(

    ReplyDelete
  9. alahai.... sedihnya...

    dah.. don't blame for yourself lah...
    dan gitu janjinya...

    ReplyDelete
  10. dah ditakdirkan kak dia mati mcm tu... mujur mati di dpn akak yg sgt2 baik hati ni.tolong tanamkan..


    cantik bershawl menggali kubur si kucing... =D

    ReplyDelete
  11. janganla kak rasa bersalah yer..da takdir dia mati kat depan rumah akak..dia tau akak baik hati..yg bakal tanam dia nanti..besar pahala akak tau...i'Allah

    ReplyDelete
  12. kalau aku nih aku dah meraung kot... bukan sebab ngada2 tapi pencinta kuching kan... tak per ler la dah ajal dia kan...

    ReplyDelete
  13. Rilek beb..sudah sampai ajal dia...

    huaaaaaaaaa...akk emo la kalau pasal kucing2 ni....

    ReplyDelete
  14. kucing tu mesti kempunan nak makan kan... tak pe la.. lepas ni kalau ada kucing ke manusia ke ayam ke sekalipun kalau ada rezeki hulurlah sikit kan..

    ni pengajaran ni pd saya jugak selalu tak layan kucing2 yg rajin dtng lepak rumah sy...

    ReplyDelete
  15. sudah sampai ajal kucing tu..moga ditempatkan dikalangan kucing beriman

    ReplyDelete
  16. hari tu pun, ada kucing mati kat depan umah saya...kucing tu sakit, pas tu asyik la meleser kat kaki saya, saya ni jenis tak suka kucing, tapi bila dia dah mati, saya rasa sedih sgt!! dan rasa nyesal sbb tak layan dia..huhu..

    pas tu hubby tanam kat tepi longkang mcm akak buat ni la...

    ReplyDelete
  17. memang selalu kesal bila dh terjadi...cam saya..huwaaaaaaaa...

    sy lambat anto Chumi ke klinik....dia mungkin dah tiada skrang ini....sbb dia melahirkan anak tak cukup bulan....dan.....mebi ada lagi anaknya yg tidak dapat dikeluarkan...huwaaaaaaa

    ReplyDelete
  18. saya mengalami tekanan sampai skang ni dah tanak ada kucing kesayangan..saya serik rasa kehilangan..

    ReplyDelete
  19. tiada yng kekal dalam dunia ni...

    p/s : saya pun smpi sekarang takleh nak ada pet sebab takot dia mati T_T

    ReplyDelete
  20. huhuhu...jgn sedih or rs terkilan. cik ratu dah berbuat baik dgn tlg tanam kan tu kan...

    ReplyDelete
  21. dah ajal dia aishah, redha je la tas pemergian dia. kita dulu penah terlanggar tupai, mmg trauma la sminggu.

    ReplyDelete
  22. kesian kucing tue kan..dh ajalnya..neway awak dpt gak pahala psl kebumikan kucing tue..:)

    ReplyDelete
  23. kesiannya kucing tu..dah nasib dia nak pergi....

    ReplyDelete
  24. Kecian...dah memang nasib kucing tu...
    Kalo saya pun saya sedih...

    ReplyDelete
  25. Ajal maot ditangan tuhan...

    ReplyDelete
  26. sama lol kite ratu.. =)
    semalam sy nanges ntahapehapentah..
    malu kt dpn public, ai nanges dlm bilik mandi, wat2 mandi.. huhuhu
    sediiiiih sgt psl arnab kesayangan si alya dh mati.. mmg sediiihhh!!!
    dr duk tatang tetiap ari..
    ekceli arnab- ollie kena jangkitan kuman kot.. ic, cam pakar haiwan lak.. ;p. maybe arnab kacukan tak seswai ngan cage kecik.. pepun , sedih sgt..
    leh plak asben kuat kutuk.. siap ckp ai ratu air mata lg.. hwaaaa....

    ReplyDelete
  27. dah tua ke kucing tu kak ratu? tak pe dah nasib dia cenggitu kak

    ReplyDelete
  28. tkezuuuuttttt i taw k.ina dodocheng ttibe name ika lak kuar comment tu...
    k.ratu,xmo sdeh2 oke....
    myempurnakan "pkebumian" kucing tu pn dpt bykkkk pahala....juz chill yerr...

    ReplyDelete
  29. alooo kesiannya kat kucing tu..bergaduh kot..nk buat camne kak..akak dh buat yg sepatutnya tu siap p tanam dia..akak jangan rasa bersalah ye..anggap tu ketentuan Ilahi..

    ReplyDelete
  30. jgn sedeh aisyah.. sudah ajal nyakan..

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...