Bila petang memunculkan diri

Salam...

Apa kaitan pagi hari citer pasal petang pulakkan, ni citer last week sebenarnya masa tu aku tengah hangat dan berpeluh² main badminton dengan adik aku. Kitorang main kat depan rumah je tak pergi mana² court badminton pun. Kalau nak pergi pun leceh sebab ada anak kecik² lagi. Karang orang nak rembat shuttle terembat anak aku pulak, tak memasal dapat kecemasan. Kalau main kat rumah boleh suruh dorang tengok kat dalam pagar je.. hahaha.. kejamkan..

Tengah² aku gigih main badminton abg ipar aku yang rumah selang beberapa biji memangil, Dia kata "lepas dah habis lemak, mehlah datang sini minum petang" . aku ngan adik aku layanlah dalam 15 minit lagi. lepas tu panggil anak² aku apalagikan rezeki dah datang. bergedombailah kami ke rumah kakak aku. Padahal peluh dibadan baru nak memunculkan diri. lemak pun baru nak suam² kuku tak sempat nak panas pun, dah nak tambah lemak yang baru.

Juadah minum petang yang dijamu kakanda ku.. cekodok bawang plus daun kucai.. sedap tapi sedikit masin. dihidang pulak dengan kopi kaw. fuh hilang penat dibuatnye.

Bagi dekat sikit gambar cekodok ni.. ada pulak sambal ikan bilis memang tepatlah hidangan petang tu.. memang takkan melupuskan lemak aku pun.
Bukti lemak tak turun pun korang tengok baju orange tu. nampak tak sparetyer tu. (tuan punyer badan ambo minta ampun ye... malas nak edit gambo ni)

17 comments:

  1. Nakal betul RK ye. Spare tyre org dia duk snap. Mata kakak mula tengok cekodok je kalau RK tak mention memang tak perasan. Hehe....

    ReplyDelete
  2. hehehe....masa ratu g gym dulu....kalau nak buang kalori sepotong piza...kena lari atas treadmil 1 jam :)

    ReplyDelete
  3. lemak yang terbakar tadi terus diganti dengan cekodok? he~~

    ReplyDelete
  4. lepas makan cekodok gie jogging plak tau shah...

    ReplyDelete
  5. Pembakaran lemak tk cukup dibandingkan dgn cekodok nyer kalori...hehehe...

    ReplyDelete
  6. mmg sedap je juadah ptg mcm tu..nak2 kalau org yg ajak jemput makan...hehe

    ReplyDelete
  7. waaa....sedap nya mkn cekodok dgn kopi..:)

    ReplyDelete
  8. main badminton cepat membakar kalori jugak..tp lps tu sakit lengan ;)

    ReplyDelete
  9. MMG PASANGAN YG SESUAI ..CEKODOK DGN KOPI O KAW KAW...

    ReplyDelete
  10. cekodok leper tu mesti rangupkan..

    ReplyDelete
  11. makan depan rumah bertemankan angin petang... syahdu!

    ReplyDelete
  12. Sedapnyaa makanan utk minum petang.. ada plak sambal bilis feveret tuh.. :)

    ReplyDelete
  13. syokk nye klu ade org, buat kan cucuq petang petang nie .. perghh

    ReplyDelete
  14. Ate terasa deritanyaaaa menahan diri...melihatkan cekodok di cicah sambal bilis. Ahhh.. nak jugak.

    ReplyDelete
  15. wuuu sedapnye cekodok, mkn masa tengah panas2 fuhhh layan

    ReplyDelete
  16. ohh... saya jadi lapar!!! ohhh..

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...