Kisahnya.... ke angka 32

Salam...

Tetiba nak buat cerita kisahnya sabtu dan ahad sebenarnya... korang layanlah jelah citer kat bawah ye.

10/11/2013 yang lepas umur aku baru je mendaki ke tangga 32 tahun... Alhamdulillah masih diberi peluang bernafas di bumi Allah s.w.t.. 

Tapi sebabkan sabtu dan ahad adalah hari sibuk sedunia... sebab Uzrei ada raptai hari sabtu dan ahad pulak uzrei ada konvo kat Auditorium Westport, Pulau indah.. Jadinya aku pun dah lupa pasal hari lahir sendirilahkan.

kita citer kisah di hari sabtu ye.. terus ke Petang Sabtu 9/11/13 tu aku nak melepak kat rumah kakak akulah... Lagipun aku dah janji nak masakkan spagethi untuk dia... dah janji mestilah ditepatikan... hehehe.. bukan dicapati... ops!!! terlebih pulak.... Sebelum pergi ke rumah kakak aku tu.. Aku soh en. Suami join anak buah main badminton. Jadinya nanti jumpa kat rumah kakak aku jelah nanti. 

Bila en. suami dah pergi main badminton.. aku bersantai-santai dululah sebelum prepare untuk masak spagethi nanti... dan bolehlah aku masak dengan senang-lenang tanpa gangguan.. sebabnya Uzrei danial kat sekolah.. Uzair Danish aku post sekali dengan papa dia. Hanya aku dengan Usyair darwisy je kat rumah. Tapi sebabkan Usyair Darwisy bangun awal pagi tu.. Jam 10 pagi dia dah mula mengantuk.. apa lagi tidolah dia sampai jam 1.00 petang... lama gak dia tido hari tu.. mengantuk sangat kot.

erk.. terUndo citer pagi sabtu lak ye.. teruskan jelah ye... Tadi kata busykan tapi bolehlak bersantai-santai kat rumah... Memang mula asalnya busy sebab pepagi dah buat sarapan untuk uzrei nak kesekolah untuk raptai konvo.. ibubapa pun wajib datang mengikut yang tertulis dalam surat yang sekolah bagi. Bila aku dan en. suami dah sampai kat sekolah. adalah duduk kat bangku dalam setengah jam. Tetiba cikgu buat announcement soh ibubapa balik.. Alasan cikgu bagi.. segan nak buat raptai depan ibubapa... dah kenapa cikgu... huhuhuhu... sedih mama tau tak dapat tengok uzrei nyanyi lagu kasih cikgu kot tajuknya... hahaha.. lupalah.. Lenkali kalau malu kan cikgu takyahlah bagi surat tu kat ibubapa... boleh ibubapa sambung tido.. mih.. mih.. mih.. hari cuti tu... penat tau keje seminggu.. 

Ok.. terus ke kisah petang pula ye... Dalam jam 2.00 petang aku tak sampai kat rumah kakak aku lagi. tapi en. suami dah ayik sms bila nak sampai.. bagi alasan anak lapar lah dah tertidolah sebab lapar tunggu aku.. padahal ada nya makanan kat rumah kakak aku tukan.. saja bagi alasan tau.... dalam jam 2.30 petang aku pun sampai kat rumah kakak aku.. sian aku tengok si Uzair danish tido sebab kelaparan tunggu mama.. hehehe.. minta maaf ye nak.. tapi tu cuma alasa en. suami je..

Rupa-rupanya ada seprais dari en. suami untuk aku... tapi masa tu aku tak tau lagi seprais tu.. Aku pun terus kedapur letak spagehti yang aku masak tu. dan teruslah kejutkan si Uzairkan.. yelah dah papanya kata lapar.. aku kejutlah soh makan...

Tapi masa kat dapur tu aku ada perasan kotak kek atas meje.. Ater dah rumah kakak aku.. aku budget mesti anak-anak kakak aku yang beli kot... untuk saje-saje nak makan kekan... takderlah feeling untuk aku pon.. hahaha.. walaupun.... terdetik dalam hati.. ntah.. ntah untuk aku kens.....

Bila aku dah sibuk-sibuk nak hidang spagheti untuk anak-anak dan kakak aku.. tetiba bebudak memandai-mandai nak buka riben kat kotak kek tu.. Tapi aku kan garang.. hahaha... aku marahlah... jangan memandai nak buka hak orangkan... nanti orang tak suke... dalam masa yang sama jugak en. suami ke dapur.. tetiba dia kata buka jelah.. aku pun pelik gak dalam hati kata.. tak pernah2 en. suami soh buka hak orang... dah dia kata soh bukakan.. aku apalagi bila dah en. suami kata soh buka... lelaju jelah tarik riben tu.. sekali buka... tadaa.....

i'm speechless... 
tak tahu nak cakap apa.. terus kaku.. teruja... 
senyum je aku sepanjang tu... tak tahu aku nak redakan senyuman tu...
hahaha... sebab apa aku tak leh nak redakan senyuman...
sebab ni lah kek pertama sepanjang 8 tahun aku berkahwin dengan en. suami...
memang tak sangka yang en. suami akan beli kek untuk aku..
paling kuat pun kitorang makan-makan jelah..
owh... moment yang indah.. hahaha..
walaupun nada en. suami soh buka kotak kek tu macam keras je... heh... 
tapi nada keras en. suami hilang dengan tiba-tiba bila terpandang kek tu...

Terima kasih en. suami Mohd Azhari bin Adnan...
I love you so much.. blushing..... blushing... pipi mama tau...

Psst ~ tapi takderlah adegan suap-suap kek ye... i malulah... kih.. kih... 

tapi next year kalau umur panjang bagilah lagi kek ye.. hehehe.. #demand

Spagethi cili api untuk kakak aku...
hamik kau sebekas besar ni aku bawak rumah kakak aku.. memang puas makan...
kenyang.. alhamdulillah...

Dah sudah citer hari sabtu.. ikutkan panjang lagi.. penant aku nak menaip dah...

Dan hari ahad 10/11/2013 aku dapat hadiah dari Uzrei Daniallah...
Walaupun pagi dan pergi konvo Uzrei tu.. dia dah buat drama airmata kat rumah...
biasalah bebudakkan bila badan dah penat.. mestilah meragam....

Hadiah yang aku tak sangka dari Uzrei sebab dia dapat Anugerah pendidikan islam terbaik dalam kelas.. dah citer kat sinikan... boleh baca kat link tu ye.. hehehe..

Tu je citer merepek sempena hari lahir ku yang 32 tahun...

Babai

Sekian.



Untuk Arwah mak
الفاتح
~ Sariah binti Lanu~

 

8 comments:

  1. wahh.. happy belated birthday kak aishah.. hehe.. bestnya dapat seprais dari kesayangan..

    ReplyDelete
  2. bukan ko je terkaku, akak yang baca pun terkaku sekali.happy besday ecah yang ke 32, semoga panjang umur dan dimurahkan rejeki.

    ReplyDelete
  3. hepi belated bday dear...sedap nampak spagetti..best juga kalau boleh goreng cili api mcm tu erk..salam kenal dari e.la yer

    ReplyDelete
  4. alahai kak..sweetnyeeee...mcm comel jek...cantik kek tuh...dpt sambut ramai2 kan...

    kak lieya penah mkn spegeti cili api tu kawan lieya buat...perghhh mmg sedap gile kan....terase kemelayuan di sebalik ke italiannye heheeheheh

    ReplyDelete
  5. semoga berbahagia dan dirahmatai Illahi

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...