Cekodok Ayam bercheese

Salam...

Dah lapan hari kita berpuasa Alhamdulillah. Ada yang cuti berpuasa harap tak lamalah korang bercuti ye. Nanti panjang pulak kena ganti puasa. 

Seperti biasa dah petang hari macam ni lagipun bulan pose tak der xtvt diluar sangat. Kalau ada pun balik kampung berbuka dengan orang tua. Nak soping2 bulan pose ni adoi.. tak sangup.. sebab sambil soping tak leh nak sedut air. hehehe.. melampaukan. macam budak kecik je.

Teruskan gambar sajo yang bercerita ye. Menu berbuka ramadhan yang ke 5. Ramadhan 6/7 aku tak masak sebab berbuka kat umah mak mertua dengan rumah kak long aku.

Cekodok ayam bercheese. Idea ni aku dapat sebab ada tengok satu rancangan masakan kat channel 141 Cheef Farah Queen. alah channel indopack lagilah. Selagi ada free selagi tu aku nonton. Asalnya dia buat Bebola Daging bercheese tapi aku ubah kepada ayam.. ikut suka hati akulahkan.. aku yang nak makan..

Dan hasilnya seperti dibawah.

Rangup sedap dan tak boleh nak berhenti mengunyah.. Tak sia2 aku try buat versi ayam. Lepas ni aku nak try versi daging pulaklah.. mesti lagi sedap agaknya..

Selain cekodok ni. ada juga menu lain.. Antaranya seperti dibawah ye...

Sup ayam sajo...

Dan masak lemak ayam cuka.. ni belas ehsan kakak aku..

Sebab dalam kepala macam² menu tersenarai.. hasilnya cekodok tu aku bedal bersama nasi ayam versi tak cukup gaul.. separuh putih separuh kuning.. dah masak baru perasan.

Pstt : Selamat berbuka pose (note untuk berbuka petang nanti ye.)

17 comments:

  1. wah sedapnya. respei baru ni. guana nak buat nya ni kak

    ReplyDelete
  2. akak suka makan cheese nugget, tapi tak boleh beli selalu, mahal, baik buat cekodok ayam cheese kan, dalam esbok akak ada cheese. cam teruja plak. memang kalau dah makan cheese susah nak stop.

    ReplyDelete
  3. alahai cekodok tuu...nyumm..nyumm..!

    ReplyDelete
  4. benda yg berkaitan dgn cheese mmglah sedapppsss :)

    menarik resepi ni :D

    ReplyDelete
  5. makan nasi dengan cekodok~win sungguh~keh keh~~

    ReplyDelete
  6. Rasa teringin nak buat jejemput bawang pulak petang ni. :)

    ReplyDelete
  7. resepinya mana uols???
    yg bebola ayam bercheese tu lah....!

    ReplyDelete
  8. cekodok ayam ber cis tu..sangatttttt sedap!! :P nak suruh my wife buat...:P ada resepi tak?

    ReplyDelete
  9. cekodok pun best time2 puasa ni kan..

    ReplyDelete
  10. akak,cheese tu cheese keping tu ke atau creamcheese? menarik!

    ReplyDelete
  11. i dah 3 hari bercuti..jgn la lelema sgt kali ni.. ;)

    ReplyDelete
  12. Cekodok cheese jarang org buat kan. Kakak tengok ajelah RK. Nak buat sendiri kena tunggu masa tak malas (entah bilalah tu)....:)

    ReplyDelete
  13. akak posa ke idak nie??? kekekkeke...

    ReplyDelete
  14. apa-apa pun pasal cheese mmg sedap..

    ReplyDelete
  15. kalo buat cekodok isi ketam, mesti bestkan

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...