Penangan SYED

Salam.... 

Menghitung hari jekan.. Tapi tak boleh nak menghitung sangat nanti terasa lambat pulak masa berlalu.. Bila terasa masa berlalu mulalah jasad je di tempat kerja tapi hati nun jauh dikampungkan.  Tapi kampung aku tak jauh pun dekat je. Kat tanjung karang je tak derlah terasa sangatkan.. Korang yang jauh kat kedah tu memang terasa sangatlahkan.. Mana nanti nak drive lebih dari lima jam.. Harap korang sabar ye.

Mana yang raya kat selangor tu mehlah datang rumah aku.. Nanti aku hidang lemang dengan rendang ye.. 

Oklah lagi lima hari kita menghitung harikan.. Tapi bukan nak citer pasal raya.. Dah nama masih lagi ramadhan mestilah asyik citer pasal menu berbuka jekan. 

Ni alkisah teringin sangatlahkan.. Pagi2 lagi aku dah cakap kat en. Suami yang aku teringin nak makan nasi briyani. Sekali en. Suami setuju pulak bila aku kata teringin. Terus dia cakap jam 5 nanti lepas asar terus siap kita pergi beli briyani kat Seksyen 9. Memang sedap beriani kat situ dari zaman kitorang berkasih-kasihan sampailah anak kitorang dah berusia 4 tahun.. Kira-kira 6 tahunlah tu jelah tempat aku pergi bila aku teringin nak makan briyani..

Tu sebab aku kata penangan Syed.. Briani dialah penyebabnya.. Buatkan aku rindu je nak makan nasi briyani Syed ni. Takyah citer panjang nanti buat aku terkenag2 je walaupun sekotak dah aku bedal briyani tu. Ni aku bagi gambar untuk tatapan korang.. Sila layan.

Nilah restoran Syed tu... Restoran ni kat Seksyen 9, Bersebelahan Shell dan Hotel Concorde.
Gambar ni aku amik blog ni (Nava-K)

ni pun dari blog Nava-K

Kotak untuk isi nasi briyani Syed ni.. Aku rasa setiap kali aku pergi beli kat sini mesti packaging dia lain. Agaknya setiap tahun dia tukar kot packaging.

isi dalam dia... Ada telur kari, Dalca dan lain-lain.

Rojak aku beli kat seksyen 9 jugak.. kat belakang bank Rakyat tak silap aku..

Cendol pun aku beli sama dengan rojak.. (macam apa je ayat aku ni)

Sampingan untuk anak bujang aku... 

2 kotak sorang 2 ketul.. habis licin.. tak tinggal untuk aku sikit pun.. sedih mama tau... 

Psst : minta maaf kalau korang terasa lapar.

30 comments:

  1. cendol tu nampak macam nescafe je?

    ReplyDelete
  2. Dah banyak macam tu gambar bujang 2org makan tak nak RK ambil. Kakak suka tengok dia berdua tu... Membayangkan mereka makan KFC....:)

    ReplyDelete
  3. Bukhara kambing Syed terbaek..dah lama tak makan. Ada 3 ke 4 bulan agaknya. Kadang datang abis.

    ReplyDelete
  4. fuh nampak sedap nasi tuh. blanje kakkk

    ReplyDelete
  5. Yg peliknya beriani mamak ni, ada telur!

    ReplyDelete
  6. kalau husband saya nampak briani nih, mesti dia teringin! haha

    ReplyDelete
  7. fuh ni mmg peberet lieya ni kak oiii...wajib tapau kalo gi shah alam...lieya suke bukhara kambing die....hubby suke ayam die...fuhhh...teringat2 ni tgk gambar akak ni.....sob sob sob...

    ReplyDelete
  8. Memula ingatkan air milo.. tapi cendol.. hehe.. bulan puasa ni saya pun dah 3 kali makan nasik beriayani.. suka la.. tapi kat sini depa x lah sampai packing dalam kotak..

    ReplyDelete
  9. petang ni saya nak singgah beli~he~~tq bagi saya idea nak buka apa hari ni~~

    ReplyDelete
  10. beriani kat syed ni mmg sedap..ana pun kdg2 g mkn kat syed ni..tp yg kat keramat..

    ReplyDelete
  11. Kalau petang ni kakcik hidangkan KFC je untuk berbuka, ok ke agaknya ya? :)

    ReplyDelete
  12. nasi beriani bukhara di sek3 restoran khalifah...sedap!!

    smlm mcd, arini xtahu lg..hehe..pizza plk kot

    ReplyDelete
  13. nak cendol nak cendol nak cendol!!!

    ReplyDelete
  14. wahh.. nasi bukhara yg mengiurkan... hehe.. tapaw satu..hehe

    ReplyDelete
  15. alamak..tgk2 pic food ni mulalah rasa nak beli je...hahaha..

    ReplyDelete
  16. selalu makan nasi beriyani kat JM beryani..kalau kat syed ni tak pernah lak try..sedap ke?

    ReplyDelete
  17. Adoiyai..sedapnyaa.. tgk makanan tuh semua.. :)

    ReplyDelete
  18. wahhhh terbaek...!
    lama tak pekene bukhara...
    huhuhu

    ReplyDelete
  19. Masuk kat sini pukul 12.30 tgh hari....punya lah kuat perut berbunyiii....

    ReplyDelete
  20. sedap nyaa..mcm mana ni..berbuka nnti nk kena gi cari beriani jgk ke..hehee..

    ReplyDelete
  21. adeiiiii terus lapooooo hihi

    ReplyDelete
  22. kfc jugak yang mencuri perhatian cheqna =)

    ReplyDelete
  23. alamak,td dh komen,tp tenet prob..ishh geram..

    geram tgk nasi yg sedap tu hehe

    ReplyDelete
  24. yeyeyeyye nak balik kedah hari sabtu nie...selamat menyambut aidilfitri akak...

    ReplyDelete
  25. aduyai ... menu kasi tangkap lelah liuqqqq

    ReplyDelete
  26. syed punya pasal tetiba akak lapau. dah lama tak makan nasi briani tu, dapat makan ayam goreng sodap.

    ReplyDelete
  27. yes yes yes saye pernah ke sana :p

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...