Semalam yang ke Lapan

Salam...

Sekarang ni bila nak menjelang petang je mesti aku keluarkan menu berbukakan.. Kotlah bagi idea untuk korang buat persediaan petang nantikan. Otak aku pun dah tepu jugak ni nak memikirkan apa nak masak untuk berbuka nanti. Jalan-jalan blog kengkawan ada yang masak ikan siakap steam.. Timbul idea petang ni nak cari ikan siakap pulak. 

Semalam menu utama berbuka aku meehoon. Bukan aku yang masak tapi adik aku yang masak. Sedap cukup rasa semuanya... Ni ayat nak bodek sebab harap2 mood memasak adik aku naik mencanak. relaks sikit kakak diakan.. 

Meh nak tayang meehoon adik aku masak.. sempoi je almaklumlah orang bujang yang masak. Tapi aku kalau bab goreng meehoon dengan mee ni memang faillah. Kalau jenis yang berkuah Insya Allah aku bolehlah masak.

Meehoon goreng sempoi hanya bersayurkan daun kucai je.. Togei tak mau letak sebab aku tak suke.. mesti kena ikut cakap orang yang nak makankan.

Tomyam isi ayam bersama sayur aku yang masak.. (wah siap nak bagitau pulakkan sape tukang masak).. Apesal aku nak letak tajuk panjang-panjang lak ni.. adoi... menjejeh air liur aku tengok tomyam ni...

Dan makanan sampingan yang dibeli kat bazar ramadhan.. 

Satay 20 cucuk.. tapi tak cukup pulak. sebab yang paling banyak bedal anak bujang aku yang tak berpuasa. tapi makan macam orang berpuasa... 

Dan kuah kacang untuk satay.. Nilah satay yang terbaik aku makan setakat ni.. Setiap kali Raya aku mesti order kat kakak satay ni. (suka2 hati aku je bagi nama dia kakak satay.. nama dia kak bie)

Psst : Semalam aku buat air bandung soda.. tapi kenapa rasa dia tak sama macam yang aku minum macam orang lain buat.. sape ada resepi untuk buat bandung soda tolong bagi kat aku ye.. TQ..

26 comments:

  1. tetiba ngidam mihun goreng~hu~~

    ReplyDelete
  2. tomyam tu nampak sangat menyelerakan!

    ReplyDelete
  3. telan air liur tengok sate...sib baik x pose... hehehe..

    ReplyDelete
  4. huwaaa satay... nak p bazar cari satay la. nyum nyum

    ReplyDelete
  5. Terliur tgk sate. bihun goreng pon sedap..:)

    ReplyDelete
  6. ratu pn ske mihun grg kosong cmtu...samala kite fail kalau bab grg mi ngan grg nasi...taktau nk ba;ancekan rasa..

    ReplyDelete
  7. baru nak makan sate, ko dah dapat dulu. sedapnya cah, cam petang ni nak beli. biasalah gambar lain akak tak nampak.komputer sengal.

    ReplyDelete
  8. meehoon n tomyam yang meleleh air liur ini dibuatnyaaa..huhu... tak nak renung lelama...

    ReplyDelete
  9. WAHHHHHHH sedap nye menuuuuuu

    ReplyDelete
  10. petang ni nak buka satelah..hehe..

    ReplyDelete
  11. sedap siut bihun tu...
    nak balik masak bihun lah...

    ReplyDelete
  12. err arini menu ape plak sis?

    salam singgah..salam kenal :)

    ReplyDelete
  13. dapnya tomyam....waduh..lambat lagi nak berbuka ni :P :P

    ReplyDelete
  14. satey..bestnya..tak mkn satey lg poser ni... ngam betul menu akak,mihun + satey hehe

    ReplyDelete
  15. tomyam tu nampak sedap giler..

    ReplyDelete
  16. Woow..walaupun nampak simple jer meehoon tuh tapi tgk pun tau sedap.. ngan tomyam ayamm tuh adess.. :)

    ReplyDelete
  17. nampak apa pon smua nye sedap skrg ni

    ReplyDelete
  18. penuh skrin tgk satey ni!waaa...!nk satey.haha.penangan pic

    ReplyDelete
  19. salam kenal...

    wah satay...esok nk try la berbuka satay..:)

    ReplyDelete
  20. saya berbuka mesti NASI wajib... keke... bandung soda tak pernah... tapi sirap soda selalu...

    ReplyDelete
  21. saya berbuka mesti NASI wajib... keke... bandung soda tak pernah... tapi sirap soda selalu...

    ReplyDelete
  22. ana br je terbc kat satu blog ni..dia buat sirap bandung soda..hu3x..sedap erk air tu..xpernah try...

    ReplyDelete
  23. sama la menu kita kak..bihun goreng...tapi eida mama yang goreng...kekkeek sedapnya...

    ReplyDelete
  24. nehe..nehe..nehe...eden dah tersilap masuk waktu melawat ni....huhuhuuhu..

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...