sambal ikan bawal + sayur campur

kali takder kelas memasak ye kengkawan..
sebab aku ni masih penat lagi.. almaklumlah baru je lepas majlis kenduri kahwen..
jadinya nak buat kelas memasak pun kene postponekan..
nanti2lah aku buat kelas memasak ye..
kali aku bagi korang tengok masakan express aku ye..
dalam kepala aku semalam ini je yang terfikir untuk masak..
simple dan cepat.. hahahaha.. atau malas dan lapar.. huhuhu

korang layan jelah ye pic makanan kat bawah ni.. 

1st sekali aku masak ikan bawal masak sambal tumis..
hehehe.. ikannye dah tengelam dek sambal..
nampak hujung ekor ikan je.. oklah tu.. takdelah korang terpikir yang ini ayam ke..
korang nampak tomato banyak tu.. sebab aku memang suka makan tomato..
sedap.. masam2 lemak.. tu feel yang aku dapat bila makan tomatolah..
korang punya feel aku tak taulah.. 

yang ni pulak sayur campur..
kene masak sayur sebab en. suami aku ni mesti  nak makan sayur..
semangkuk sayur ni pun dia boleh habis..
aku? aku kurang sikit makan sayur.
tu yang badan macam tong drum sikit.. 
sebab kurang makan sayur kot.. aku rasalah.. hehehe

tu je menu makan malam aku..
takder yang lain.. nasi tu biasalah benda wajib adakan..
tak payah lah aku suakan pic nasi kat dalam ni..

ok.. Selamat Menjamu mata..

7 comments:

  1. ikan bawal masak sos dah lamnya tak makan.ikan tu mahal sekarang.alamatnya makan ikan bilis je

    ReplyDelete
  2. wahh banyak gak menu best-best kat sini..boleh buka blog resepi nihh...

    ReplyDelete
  3. owhh sayer tertarik ngan resepi ayam bakor lam oven tuh..siyesly tak pernah buat sesimple itu..rase cam nak cuber jerkk..

    ReplyDelete
  4. sedap nmpak sambal ikan bawal tu..aishah, kita pun suka mkn tomato tp kalau yg di masak kureng sikit..suka mkn mentah2..buat ulam..

    ReplyDelete
  5. ampuan - memang sedap.. sebab dah licin pun

    lya - mmg simple sebab nak cepat

    kak ina - ikan mahal tapi nak buek camno.. kepingin

    shiela - hehehe.. nak buka blog resepi tu belum lagi

    ana - tulah tomato yang tak masak pun sedap jugak..

    zie - hehehe.. terlior ye.. balik ni masak ye..

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...