Budak ini....

Salam...

Harap korang ceria hari ni dan dapat buat kerja dengan selesa dan sempurna.

Hari ni nak coret kisah anak bujang aku, bila dia besar nanti kotlah dia baca blog aku. Dia taulah perangai dia masa kecik² dulu. 

Uzrei ni ada satu perangai yang kekadang buat aku panas hati je. Kekadang rasa nak terkam je dengan perangai dia tu. Perangai yang paling aku tak boleh tahan bila masa nak naik bilik tido mestilah nak offkan suis TV, lampu dan segala jenis suislah..

Satu hari tu dia dah naik atas dulu dari aku. lepas tu aku pun offkan suis TV. Dari atas uzrei boleh jerit kat aku macam ni. "mama....... biar ujei yang tutup tv tu" sambil menagis macam kena pukul pulak. Padahal dia dah kat atas tangga. Kenalah aku Onkan balik tv tu dan tunggulah dia Offkan suis tv tu.

Dan kisah pagi ni pulak, nak hantar dia kat rumah kakak aku. Dah siap masuk dalam kereta dan dah kunci pintu, grill dan pagar. Bila aku dah mula nak drive boleh sepantas kilat dia buka pintu sebab baru terkenangkan pistol mainan dia. Bila aku tak layan dan suruh masuk dalam kereta boleh pulak dia meraung² sekuat hati macam kene pukul. Nampak gayanya dia memang nak dapat hadiah pagi dari akulah tu. Lepas bagi hadiah pagi barulah nak masuk balik dalam kereta tu.



Budak yang menguji kesabaran aku setiap pagi.

25 comments:

  1. mmg kan..nasib kite tak jd pendera je ngadap kerenah dorang ni...ehehe..

    ReplyDelete
  2. sabar je menghadapi karenah dorang ni...hehee

    ReplyDelete
  3. kikiki...tang tutup tv tu aku lawak kak...suke noo plak die tutup tv yeak.....hehehhe.....betul tu kak, kene ade ketahanan mental yg kuat nak layan perangai budak2 nie...tapi tang 'adiah' aku suke tu....heheheeheh

    ReplyDelete
  4. kata orang budak lelaki nie nakal dia memang lain mcm cikit kan :D

    ReplyDelete
  5. bagus tu, menjimatkan letrik...:P

    ReplyDelete
  6. kerenah anak lelaki memang gitu eh???
    lebih kurang jer ngan my son... kalo tak di ikut apa yg dia nak... menangis macam hapa tah! memang kena sabar sangat2 ngan kerenah depa ni!

    ReplyDelete
  7. nak wat cam ner Kebaya..kerenah yg masih tak waras...tp mmg menguji molekul kesabaran kita...tetap jugak kena bagi secubit dua kan..

    ReplyDelete
  8. insya allah satu ketika budak tecit tu akan membaca blog penulisan ibunyer yang hangin satu badan setiap pagi...

    ReplyDelete
  9. hihi..practice makes perfect ..tu yang dia dah terbiasa nak tido nak tutup sume jenis suis..huhu

    ReplyDelete
  10. Biasa laa budak2 mmg gitu.. kena byk sabar..

    ReplyDelete
  11. kerenah anak2 ni kan kenkdg buat kita cool kenkdg boleh buat kita hangin satu bdn..

    ReplyDelete
  12. sama yg kat umah tu..... kadang dah off kene on kan balik sebab dia yg nak off.. hahaha

    ReplyDelete
  13. bila banyak anak, banyaklah ragamnya..
    kita yang nak kena sabar byk2..tp pun takleh nak sabar jugak..duh!

    ReplyDelete
  14. mmg kena bnyk2 sabo la ngan kerenah bdk2 nie...tp,kdng2 ilang sabo jgk kan..hehe



    tolong vote

    http://blog-mizz-siha.blogspot.com/2011/07/meraih-undi-please.html

    ReplyDelete
  15. RK jangan pukul dia tau. Dia tak tahu apa pun masih kecik sangat. Ingat ada org tak ada anak, RK baru kena uji ambil pistol pun dah nak marah. Kesiannya dia.... sini ikut auntie sini sayang...

    ReplyDelete
  16. mcm perangai fifi..so, tiap2 mlm dee panggil dia utk offkan semua suis..kalo tak meraung..hahaha..

    ReplyDelete
  17. hahaha maksudnya dia takkan bg hak dia dirmps. kot? hehe

    ReplyDelete
  18. mmg x larat nk layan kan..sm jer ngan me..:)

    ReplyDelete
  19. mak saya pun cakap saya nakal dulu, tapi slalunya ayah saya yg backing saya sebelum kena marah ngan mak...

    ;D

    ReplyDelete
  20. Anak-anak zaman sekarang mmg banyak akal..letih kita di buatnya.

    ReplyDelete
  21. i pun kkdg geram je kat sapphire nie...
    nak nak time kita nak cepat...
    time tu lah nak nguji kesabaran kita kannnn...
    sabor je ler....

    ReplyDelete
  22. huhhh memang sangat mencabar yer kak ratu bila mereka buat hal di awal pagi...

    ReplyDelete
  23. ni mesti dapat hadiah kne sepak manja dr akak ni kan,kan...

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...