Rebah, tewas - Digoda anak sendiri

copy paste kisah pengajaran dari email. bapa yang malang tewas digoda anak sendiri kerana bersifat dendam dengan ibubapa.
ibubapa kalau marah kat kita harus ke kita berdendam... erm.. cetek betul pemikiran bukan ke marah tu tandanya ibubapa tu sayang kat kita
korang bacalah sampai habis.

sungguhnya kita semua mempunyai anak-anak gadis. Mereka lah yang paling susah untuk di jaga. Sungguh memalukan... Baca la...
MUJIB (bukan nama sebenar) semakin gusar. Anak gadisnya, Julie (bukan nama sebenar) sering pulang lewat ke rumah. Dia juga sudah tidak berminat untuk belajar sehingga memaksa Mujib menghentikannya daripada sekolah. Puas dia menegur dan memarahi anaknya itu tetapi ia berlalu bagaikan mencurah air di daun keladi, masuk telinga kanan dan keluar telinga kiri. Lebih membimbangkan, apabila beberapa orang rakan sekerjanya memberitahu yang mereka pernah terserempak dengan Julie di salah sebuah pusat hiburan di Bukit Bintang. Menurut mereka, pakaian Julie ketika itu sangat seksi dan sedang berpelukan dengan lelaki bukan Melayu. Walaupun jauh di sudut hatinya Mujib tidak mahu mempercayai kata rakan-rakannya itu, tetapi dia sedar sesuatu harus dilakukan, bak kata pepatah kalau tidak ada angin, mana mungkin pohon bergoyang.
Oleh kerana tidak mahu membuat tuduhan melulu, Mujib mengambil keputusan untuk menyiasat sendiri pergerakan anak gadisnya itu. Dia akhirnya akur. Sesuatu harus dibuat sebelum nasi menjadi bubur. Suatu malam ketika sedang menonton televisyen di rumah bersama isterinya, Mujib tercium bau wangi. Ketika itu dia melihat Julie sudah siap bersolek dan berpakaian seolah-olah hendak pergi berpesta. Setelah ditanya berkali-kali, akhirnya Julie mengaku hendak keluar berjalan-jalan bersama teman lelakinya. Apalagi mengamuksakanlah Mujib! Dimakinya Julie semahu-mahunya.
Nasib baiklah isterinya cepat meredakan suasana, kalau tidak sudah pasti pipi Julie melekat dengan penampar sulung Mujib
  "Sejak itulah dia memasang dendam terhadap saya,'' kata Mujib kepada penulis.
Menurutnya, selepas insiden itu perangai Julie tiba-tiba berubah menjadi baik dan tidak lagi berani keluar malam. Sebagai bapa, katanya, siapa yang tidak gembira dengan perubahan itu. Namun yang agak menghairankannya ialah Julie semakin manja dengannya. Bahkan adakalanya Julie yang berumur 15 tahun itu tidak segan silu tidur di atas ribanya, mengurut kakinya dan pernah satu ketika membelai-belai rambutnya.  Pun begitu Mujib dan isterinya langsung tidak menaruh sebarang syak wasangka terhadap kelakuan anak mereka.  Sehinggalah pada suatu hari sewaktu Mujib hanya tinggal berdua dengan anaknya itu di rumah mereka. Ketika itu isterinya sudah keluar ke pejabat.
Tiba-tiba Mujib terdengar suara sayup-sayup memanggil namanya.
  "Abah, masuk kejap dalam bilik,'' kata Julie.
Mujib yang tidak menyangka sebarang keburukan akan berlaku, terus ke bilik Julie. Alangkah terperanjat Mujib sewaktu masuk ke dalam bilik tersebut, kerana anak perempuannya itu hanya memakai coli dan seluar ketat berwarna hitam. Belum sempat dia berkata apa-apa, tiba-tiba Julie merangkul tubuh dan mencium bibirnya dengan rakus. Serentak dengan itu juga Julie melondehkan seluarnya dan berlakulah perbuatan terkutuk antara bapa dan anak kandung sendiri. "Walaupun ia merupakan dosa besar tetapi iman saya ketika itu terlalu lemah, saya tewas dengan nafsu sendiri sehingga tidak mampu membezakan yang mana baik dan yang mana buruk.Yang menghairankan saya, sewaktu tengah `bersama' tiba-tiba ada suara halus yang berbisik di telinga, ia seolah-olah memberitahu yang saya sudah jauh terpesong.
 "Saya yang terkejut dengan suara itu terus menolak tubuh Julie dan menyarungkan semula pakaian saya.  Dalam erti kata lain "kejadian" itu berlaku tidak sampai tiga minit,'' katanya. Menurut Mujib, anak gadisnya ketika itu hanya ketawa manja melihat kelakuannya, malah sempat merengek agar `permainan' yang terhenti itu disambung semula. Dia bagaimanapun tidak menghiraukan pujukan Julie dan terus keluar dari rumah. Semuanya berjalan seperti biasa selepas hari itu seolah-olah tidak ada apa-apa yang berlaku. Bagaimanapun ketika dia pulang kerja pada suatu malam, isterinya tiba-tiba menangis sambil memberitahu yang Julie mengaku telah mengandung tiga bulan, dan menuduh dia sebagai orang yang bertanggung jawab ke atas perbuatan terkutuk itu.
  "Akhirnya baru saya tahu yang Julie sebenarnya sudah memasang perangkap untuk mengenakan saya, setelah teman lelakinya bertindak meninggalkannya."
  "Julie yang memang berdendam dengan saya merasakan inilah saat terbaik untuk membalas dendam kesumatnya itu.
Pun begitu saya yang paling bersalah dalam hal ini, saya sepatutnya melindungi Julie ke jalan yang benar dan bukannya tewas dalam perangkapnya,'' kata Mujib. Setelah dihadapkan ke mahkamah, dia terus mengaku salah dan dikenakan penjara selama 10 tahun dan 12 sebatan. Dia yang baru menjalani hukuman penjara selama dua tahun itu bagaimana pun kini sedang merayu kepada mahkamah agar hukuman sebat itu dikurangkan seminimum mungkin. Ujarnya, dia mungkin tidak mampu menahan azab sebatan itu kerana usianya kini sudah mencecah 49 tahun. Dia turut menasihatkan ibu bapa supaya meluangkan lebih masa dengan anak-anak dan pada masa yang sama jangan terlalu memberikan kebebasan kepada mereka.
  "Saya terlalu menyesal dengan kejadian ini tetapi ia sudah tidak berguna lagi."
  "Saya juga tidak tahu adakah dosa saya akan diampunkan kerana binatang sendiri pun tidak sanggup menodai anaknya sendiri."
 Kepada Julie, abah minta maaf dari hujung rambut hingga ke hujung kaki di atas apa yang berlaku ini,'' katanya.
 Sebelum kami menamatkan perbualan penulis ada bertanyakan isterinya tetapi Mujib berkata:
  "Baru-baru ini dia ada menghantar surat untuk bercerai...saya belum memikirkannya tetapi saya tahu lambat laun saya terpaksa juga melepaskannya.''

p/s : tak tau nak salahkan siapa dalam hal macam ni.. kedua2nya salah..

nanti jam 10.00 nak balik pulau indah, klang dah...

4 comments:

  1. astaghfirullah...takut pulak dah haih...yer la bisikan syaitan ni di mana2...iman yg kuat ja mampu mengawal kita...huhuhu

    ReplyDelete
  2. ya allah...mintak simpang la hai...betul orang kata dunia akhir zaman manusia seolah2 kembali ke zaman jahiliah...mungkin kita sebagai ibu bapa tak menyangka ianya akan berlaku tetapi inilah hakikatnya....orang kata sayang anak tangan-tangankan! zaman sekarang kena pk 10 x sebelum bertindak...

    ReplyDelete
  3. Biasalah budak sekarang memang perangai tak semenggah.ngan ibu bapa pun boleh nak balas dendam.doniya doniya,mintak dijauhilah.

    ReplyDelete
  4. astagfirullahalazim.. takutnya la baca mcm nie.. lelaki memg lemah dengan oadaan lebih2 lagi yg tak pernah dilihatnya.. Nauzubillah.. Moga2 kehidupan kita dilindungi dengan dugaan sebegini.. amat memngaibkan dan sangat keji..

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...