Sejarah Puasa

tajuk kat atas tak boleh blahkan..
korang mesti ingat aku nak citer salah-silah tentang puasakan
tak ni aku nak citer tragedi yang terjadi kat diri aku masa bulan puasa
tragedi ni dah lama dah.. masa ni aku form 1
aku ni start merasa cuti puasa ni masa form 2
jadi masa form 1 tu aku boleh puasa penuh sebulan
nak dijadikan cerita.. masa tu nak dekat raya dah..
mak & kakak2 aku sibuklah nak buat kuih raya
aku ni pulak sibuk nak menolong..
masa sibuk2 menolong tu, kakak aku suruh aku buka 
penutup tin planta tu.. tutup tu kalau nak buka kan mesti 
pakai alat pembuka tin tu..
aku pun gigihlah membuka tin tu..
bila dah siap masa aku nak angkat tin tu bagi kat kakak aku
tetiba jari aku terkene penutup tin yang ada tajam2 bekas dibuka tu
lukalah tangan aku dan darah tak berhenti2 keluar
lepas tu kakak aku pun bersuara..
"tu puasa dah batal tu.. g minum air cepat"
aku pun tersenyum simpul sambil jawab manja
"sebenarnya orang memang tak puasa, tadi orang dah minum air tebu dalam peti ais"
kakak aku dengan muka sengeh lebar
"oh.. pandai ko berlakon ye.. konon mcm org puasa je muka.. monyok semacam
rupanya memang tak puasa.. ye
sambil luku kepala aku.. huhuhu

hikmah disebalik tangan luka kerana kene bekas bukaan tin adalah aku tak payah susah2 nak curi2 minum air kat peti ais.. hahahaha
dengan selambanya aku boleh minum terang-terangan.. tapi yang tak best kene bebel dgn mak n kakak aku satu hari..
hidangan puasa pada hari tu aku yang kene buat.. huhuhu.. letih oooo.. tapi tak per berbakti demi keluarga..
wah ayat penyedap hati..

lebih kurang macam nilah pembuka tin aku

Note : lain kali kalau tak puasa jangan sorok ye.. kang tak pasal2 dapat luka yang macam aku dapat..
tapi mungkin versi lainlah..

7 comments:

  1. hehehehe....ingat dulu masa kecik2, time mandi je mesti minum air paip sekali...:)

    ReplyDelete
  2. heh3x..tajuk x boleh blah la..

    ReplyDelete
  3. kantoi..hahaha..selamat berpuasa ye..

    ReplyDelete
  4. akak sedapnyer klu berbuka air tebu kan...lain kali jangan sorok2 tau klu tak pose...hehehe

    ReplyDelete
  5. hahahaha...tu orang panggil puasa yang yuk pagi pagi bukka periuk. kehkeh

    http://twinkywinkystars.blogspot.com

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...