Roti jala

salam..
xtvt memasak hari minggu.. dua hari aku tak masak nasi..
makan je apa yang ada sebab badan tak sihat sangat..
bagus kali ni aku demam jatuh hari sabtu ahad..
takyah susah2 nak amik mc hari bekerja..

oleh kerana badan tak sihat..
aku telah membahagikan kerja memasak kepada dua bahagian
bijak tak aku..
bagi bahagian kuah serawa durian aku yang masak
sebab senang je nak masak serawa durian ni
campak je durian, santan dan gula dalam periuk
pehtu kacau sampai dah masak..

ni gambar serawa durian aku


ni pulah bahagian kedua..
untuk membuat roti jala..
hehehe.. saje je aku bagi keje ni kat kakak aku..
almaklumlah rumah dekat je.. tu yang boleh bahagi keje jadi dua..
tgk dia bancuh roti jala dengan 2 1/2 kilo tepung..
nasib baik kakak2 aku yang lain ada datang malam tu..
kalau tak 3 hari 3 malam nak menghabiskan roti jala tu

jadi inilah hasil roti jala air tangan kakak aku

ni dah tinggal separuh je tepung yang belum dilayarkan ke kuali..

tangan gebu simontel kakak aku..
abaikan tepung2 yang berselerakan kat tepi dapur tu ye.. 

 rupa roti jala di atas kuali.. cantik tak...
hasil si montel ni memang cantik.. semua roti jala yang kakak aku buat
sama montel dengan dia...

note : tu saje hasil roti jala.. hasil menikmati takde ye
tak sempat nak snap pun bz melantak roti jala.. hehehe

berbaloikan hasil keje yang dibahagi kepada dua..

9 comments:

  1. wahhh syedapnyaaaaa...lama tau tak makan roti jala ni...

    ReplyDelete
  2. makan roti jala ngan kuah durian.ada bawak kat opis ke.makan kari ayam pun sodap ni.

    ReplyDelete
  3. moral of the story: nak buat roti jala kena tangan montel ye? tangan slim cam kita tak jadi la ek.

    ReplyDelete
  4. adoi kak....parkinson perut lieya....teliur lak tgk roti jala akak ni....hehehe...

    akak tau, dululieya tak biase mkn roti jala ngan kuah serawa ni....pelik pun ade...biase mkn ngan kari jek...tapi lepas kene sekali terus suke heheheeheh

    ReplyDelete
  5. erm...mkn dgn kari ayam pun sedap ni..untung betul duk dekat2 kan...:)

    ReplyDelete
  6. wahh rajinnye menjala
    kita org malas2
    beli je
    huhu

    ReplyDelete
  7. aku pernah try buat roti jala nih.. susah gak kena ada skill. kalauidak .ada yg tebal..ada yg nipis.. tapi amat sedap mkn ngan kari daging + kentang..

    ReplyDelete
  8. Wahhhhhh..
    rajin la..
    ada lagi tak?
    nak sikit? heheh ;D

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...