Lemau

korang ada kisah lemau tak masa bulan puasa.. aku dulu masa zaman sekolah adalah sedikit kisah lemau masa bulan puasa..
lemau ni bukan kisah malas ke apa tau.. kalau korang nak tau apa yang membuatkan aku kata kisah ni kisah lemau
meh baca kisah ni..

kesah ni terjadi masa tu umur aku 16 tahun.. 
walaupun aku ni sibuk nak sekolah balik rumah tetap kene tolong kakak aku meniaga untuk bazar ramadhan.
lepas sahur je terus dah tak tido kopek bawang, gunting cili, kupas kentang dan macam2 lagilah...
dah siap semua tu baru boleh bersiap untuk pergi sekolah...
balik sekolah pulak kene tolong kakak aku kat gerai pulak..

ada satu hari tu aku nak tolong kakak aku kat gerai dia..
aku pun dengan bangganya merempit naik motor untuk pergi kat gerai tu..
sampai je kat gerai dengan confidentnye aku nak melangkah ke gerai kakak aku..
tetiba baru aku nak turun motor je.. aku dengan motor tu sekali tumbang..
korang tau kenapa... rupanya aku lupa nak tongkat motor tu..
tak memasal aku kene gelakkan dek orang yang ada kat sekeliling masa tu
dahlah orang ramai tengah beli juada untuk berbuka puasa...

korang tau apa aku buat masa tu.. tak pasal motor tu kene sepak dengan aku
padahal apalah salah motor tu.. yang salah aku sebab terlalu lemau sampai terlupa nak tongkat motor..
lepas dari tu.. setiap kali aku nak turun motor aku mesti check yang aku dah turunkan tongkat motor tu..
sampailah sekarang.. 

tulah kesah lemau aku... 
korang ada tak yang pernah kene mcm aku ni.. mamarempit pernak tak?

10 comments:

  1. keh keh keh .....tegelak2 lieya bace citer akak tau...seb baik tak kene ekzos panas heheeheh....

    lieya lak kak, mase kecik2 pun lemau2...dah besar ni pun lemau gak time bulan puase heheeheheh

    lieya ni kalo bulan puase je sure blur....tanye lain jawab lain...bende yg takde...ckp ade heeheheh

    ReplyDelete
  2. hehehehe..ganasnya akk..
    kak sy kimie..penah gak, masa pergi bazar, basikal tersangkut kat besi jalan, segan lak ai..hahahaha..
    *follow akak, kalu akk senang drop by blog kimie ya.. http://kimieslot.blogspot.com ya kak..takut lost contact nanti.. =)

    ReplyDelete
  3. hehehhe..penah gak jd cmtu..cover malu je lebih..kat umah baru rasa sakit :)

    ReplyDelete
  4. dah terlupa nak buat mcm mana kan.. heheh..tak pepasal motor tu jd mangsa.. nasib baik motor tu tak kata : Aduhh!! sakit la!! hhaha

    ReplyDelete
  5. hahahahaha tak leh nak bayangkan tahap kemaluan tu oooo...

    ReplyDelete
  6. hehehehe..akak takut tgk mata saya?alah effect edit je tu kak..akak nak pun leh..pge kat picnik.com..hehe.

    ReplyDelete
  7. pernah ..sampai skang nih..kalau dah menjelang kol 5 tuh kan..aku mmg dah flat giler.. bawak keta pun macam tak larat..sampai umah trus baring je.. tunggu nak buka posa..sian anak anak aku kan..

    ReplyDelete
  8. hahaha....zai tak pandai bawak motor...huhuhu....cuma klu bawak keta sampai tahap lemau...mcm keta lembu jawabnyer....n pernaj jugak tak turunkan handbrek

    ReplyDelete
  9. hahahaha...kelakar la. sib baik tak jadi apa2 kat jalan.

    ReplyDelete
  10. ko..motor je jatuh..aku..dgn aku2 + ngan boyfriend aku skali masuk longkang kt bukit cerakah..malu giler..1 bas budak2 sekolah gelakkan aku..kahkahkah..

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...