mai mai...

semalam aku dari pagi lagi dah feeling2 nak makan ketam
jadinya berbuka semalam aku masak ketam pedas.. fuh.. puas betul berbuka semalam..
relaks je sampil kopek ketam.. walaupun leceh yang penting perasaan teringin nak makan ketam tu kesampaian..
lagi2 ketam ni paberet aku dan en. suami.. apalagi bersilalah kat kerusi menghayati ketam tu..
asyik makan gulai je kan.. berbuka semalam aku masak jenis yang kering sikit..
memang berselera bila makan dengan nasi panas..

korang layan pic makanan kat bawah ni..
 nilah ketam pedas aku.. memang pedas tau.. tapi tak lawan pedas kak ina mail lah..
bagi aku ngan en. suami memang pedas dan sedap.. huhuhu sape nak puji lagikan..

ikan bawal.. aku goreng je.. malas nak masak lain..
kang macam2 masak tak tau nak makan apa lak..
lagipun nak simpan untuk sahurkan..

tempe goreng.. ada bau sedikit busuk.. tapi orang kata lagi busuk lagi sedap
ntahlah.. tapi aku suka yg baru lagi.. huhuhu.. nasib terdapat yang busuk..

ulam pada hari tu... hehehe tapi salad ni aku makan dengan mayonis..
bagi mengembalikan proses pengembangan aku.. hahahaha

anta kuih pada hari itu.. tepung bungkus (paberet aku), kuih kaswi (paberet adik aku) dan juga popia goreng bersambal (paberet en. suami)
aku senaraikan macam ni macam korang nak tau pulak ye.. tapi takperlah.. mana tau ada rakan2 blogger yang bermurah hati nak hantar barang sedikit kuih kat rumah aku.. hahaha.. giler perasankan..

ok... kalau dah layan.. korang rasa korang dapat idea tak nak masak apa petang nanti..


13 comments:

  1. aarrghhh... sedap nye ketam... kita tak leh makan... doktor suruh pantang dulu... sbb tengah alergic skrg ni... huhuhu

    ReplyDelete
  2. maksu suka tempe tu, potong nipissss2 sangat, garing :)

    ReplyDelete
  3. kecur air liur tgok lauk ketam tuh...siott jer..

    ReplyDelete
  4. amboi kaya nampak masak ketam.tempe busuk lagi sodaplah.ko goreng tempe ngan ikan bilis sambal.menu untuk berbuka petang ni.

    ReplyDelete
  5. wah.. kecur gak air liur tgk ketam tu.. ikan bawal goreng tu.. haihhh!!

    ena still lagi tak tahu nak masak pe petang nie. huhuh..

    ReplyDelete
  6. Ketam bagai Yer Kebaya..sodap baaaa itu ketam....

    ReplyDelete
  7. betul tu kak, klao mkn ketam, biasenye lieya abiskan nasi dulu .....pastu siap laa dok hongges ketam tu.....hancur kulit tu dihisap2...baru puas......lieya pun suke masak ketam belada cam akak buat nie....asek2 masak lemak je boring gak......

    tempe?...mmg peberet lieya....dah kate jawa kan heheeheheh

    ReplyDelete
  8. lama dah x mkn ketam..
    husband pun hr tu duk cakap nak mkn ketam..hu3x...tgk ketam aishah ni lg la buat terliur...

    ReplyDelete
  9. bagilah resepi ketam tu..leh praktis kt umah pulak..hahaha..

    ReplyDelete
  10. sedappnya ketam tuh.. feveret gak tuh.. :)

    ReplyDelete
  11. alahaiii sedapnye ketam itew...owhhh x g bazar lg nih...ape la nak mkn..agak2 lauk ketam ade tak?

    ReplyDelete
  12. whoaaa....ketam..arini un igt nak masak ketam

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...