Sijil

mesti tertanya2kan sijil apa yang aku dapat
hehehe.. bukanlah sijil yang gah sangat... sijil warna merah je..
kalau nak dapat sijil macam aku ni korang kene derma sesuatulah
korang takyah nak gigih study tengah2 malam
korang relaks je masuk kat tempat tu
daftar segala bagai terus dapat sijil tau..
kalau korang nak tau sijil ape yang aku dapat.. 

meh tgk gambar ni..

tadaa... nilah yang harus dilakukan untuk mendapatkan 
sijil merah..
relaks je en. suami bila jururawat sedang mencucuk jarum..
darah yang diambil 450 ml

muka aku yang serius..
masa ni dah settle dah proses mengeluarkan darah dari badan aku..
masa mula2 nak cucuk jarum tu seriau jugak.. dahlah boleh tahan besar jarum tu
tapi sib baik dibius dulu.. jadi taklah terasa sakit.. 
darah aku pun di ambil 450 ml

bila proses ni dah siap korang akan diberi minum milo dan kek sepotong
dan ubat tambah darah..

hasilnya inilah sijil merah yang aku dapat 

sijil merah aku.. 

didalm sijil terkandung jenis darah aku
darah aku jenis A...

tapikan aku baru je 1st time menderma... 
ada dikalangan korang mesti dah banyak kali mendermakan
dengar kata ni kalau selalu menderma darah kulit akan jadi cantik
tu aku dengar dari satu doctor yang berada kat sanalah..

benefit menderma darah ni pun bagus..
1 kali menderma akan mendapat percuma rawatan pesakit luar di GH
dan mendapat 4 bulan rawatan di ward kelas ke2
oklah tukan.. begitu jugak seterusnya kalau korang menderma lebih dari sekali
lagi lebihlah benefit yang korang akan dapat..


12 comments:

  1. dulu x lyk..skrg dh lyk..tapi x penah lagi menderma..tahniah sis..

    ReplyDelete
  2. aku pun suker menderma darah.. rasa dah nak masuk 4 kali kot.. aku darah jenis o+

    ReplyDelete
  3. berapa kali x penting, niat yg murni lg penting..

    ReplyDelete
  4. adoyai..takutnya...
    dulu zaman blajo nak derma xleh pasal berat x cukup hehehe...skang ni baru cukup tapi cam takut lak

    ReplyDelete
  5. congratulation...bila la turn saya plakkan..

    ReplyDelete
  6. ngeeeeeee
    x suka derma darah
    x pernah pon
    takut !!

    ReplyDelete
  7. wah bagus akak...respek lieya...akak berani...lieya ari tu beriya2 gak nak pegi ...tgk2 member buat dulu, tgk jarum die pun lieya dah nak pitam....hahaahaah...terus tak berani nak buat......

    mane tau tgk gambar akak ni, datang balik berani lieya ni kan

    ReplyDelete
  8. takut derma darah.suruh cik pah derma darah.cik pah banyak darah.khe khe

    ReplyDelete
  9. teringin nak dermakan darah i ni..

    tp x pernah..sebab takut tengok jarum..hoho

    selamat menjalani ibadah puasa dibulan ramadhan :)

    ReplyDelete
  10. tahniah untuk akak....baguslah..2 bln lagi bleh menderma lagi...zai tak layak sebab BF....darah kita samalah kak A

    ReplyDelete
  11. ena tak pernah menderma lagi.. pernah bbrp kali nak mencuba tapi berat badan tak mencukupi kata mereka.. tak tau la skrg camner.. mungkin dah boleh.. ;D

    ReplyDelete
  12. besh kan benefit dia...huuhu selalu bwk tau sijil tuh masa derma, hany slalu lopa...

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...