Macam2 berlaku di bulan ramadhan..

 gambar sekadar hiasan.

bulan ramadhan macam ni.. macam2 kisah kat berita kita dengar
kisah pergi pub dan minum minuman keraslah.. kisah si anak dara, mak dara, suami orang dan teruna
di tangkap khalwat lah... macam2 kan..

bila dengar, tengok dan baca citer macam ni
aku mula teringat kisah realiti yang benar2 terjadi kat depan mata aku..
dan juga berlaku masa bulan ramadhan
masa ni aku belum berkahwin lagi dan menetap di hostel yang pihak syarikat berikan

pada satu hari kitorang baru balik keje lepas tu ada jiran sebelah bagitau
ada seorang member serumah ada bawak budak lelaki balik rumah masa kitorang pergi kerja
yelah budak ni keje shift malam.. yang lain sume keje normal.. dalam rumah ni dia sorang je keje shift..
mulanya kitorang taknaklah percayakan.. sebab kat rumah dia ok je..
disebabkan kitorang tak percaya.. kitorang suruh kakak tu call kalau budak tu bawak lagi budak
lelaki balik rumah masa kitorang dah pergi keje.

nak menjadikan citer ni..
kebetulan masa tu hari jumaat bulan puasa kakak tu pun call lah kitorang
yang mengatakan budak tu bawak lelaki tu balik rumah..
dan masa tu jugak aku dan beberapa member aku tak pose
jadi kitorang pun baliklah rumah tu...

bila aku sampai rumah je aku terus buka grill dan pintu..
aku masuk je aku terus nampak kasut lelaki..
aku pun buat terus masuk rumah.. tapi hati tak tenteram..
aku dgn member aku berdiskusilah... nak buat macam mana ni...
tgk dalam rumah takder lelaki.. munkin dalam bilik kot..
bilik tu bukan bilik kitorang... nasib baik ada member lagi sorang yang dok
bilik tu ada kunci.. kitorang pun suruh dia masuk bilik tu pura2 nak g amik barang..
dia pun masuklah tengok sekeliling bilik tak der lelaki jugak
budak pempuan tu tgh baring kat katil pura2 tido kot..

kitorang pun tak puas hati kitorang call budak2 lelaki yang dok hostel lelaki lak..
untuk siasat apa yang berlaku kat dalam bilik tu..
kitorang takder kekuatan nak siasat sebenarnya.. kang siasat tak pasal kene tumbuk lak
dengan dak lelaki tu...

jadi datanglah segerombolan dak2 lelaki yang kitorang call tadi..
datang, tanya kitorang.. kitorang suruh masuk bilik tengok..
sekali tetiba dak pompuan tu bangun macam tak bagilah masuk bilik tu...
aku dah kecut perut.. aku ni scary sikit benda2 macam ni...
tapi dalam scary tu sebenarnya aku tengah melantak maggi... malu aku tgh makan dak2 lelaki tgh selongkar bilik..
seb baik aku pompuan ada alasan..
lepas diorang selongkar rupanya dak lelaki tu dok nyorok dalam almari baju
alah almari baju yang kain tu yang ada zip tu..
patutlah member aku masuk mula2 tak nampak rupanya menyorok dalam almari tu..
lepas dah jumpa budak lelaki tu.. dak lelaki tu terus kene pukul dengna dak2 lelaki tadi
aku tengok kesian pun ada, marah pun ada kat budak tu..
tapi nak buat macam mana dia buat benda tak elokkan...
aku tgk lembik jugaklah budak tu..
last2 budak2 tu kene tazkirah dengan ada sorang abang..
ntah apa benda ntah diorang diskus.. akhirnya dia kata nak kawen dengan dak pompuan tu..

tak sampai seminggu lepas tu budak pompuan tu pun benti keje.. katanya balik kampung
tapi kahwin ke tidak dgn dak lelaki tu aku tak taulah... sampai sekarang tak tau berita diorang..
harap2lah diorang berkahwin..

note : aku bukan nak mengaibkan orang.. tapi ni nak jadikan iktibar kat diri aku sendirilah..
dan jadikan pengajaran dan ingatan kepada diri kita sendiri.. 





9 comments:

  1. org kata bulan pose ni syaitan kena ikat...tapi klu berlaku benda2 mcm ni, kita la syaitan tu. :(

    ReplyDelete
  2. betul tu ana....pengikut syaitan n nafsu yang buat macam tu....dah tak tahu hormat langsungkan...padan budak pompuan n budak lelaki tu...

    ReplyDelete
  3. Yg ditegah dilarang tu lah yg selalu nak dibuat...tak takut mati ker dorang ni...setan dah kene rantai..dia pulak nak jadi setan...

    ReplyDelete
  4. tu la masalahnya.. mcm2.. nauzubillah..

    ReplyDelete
  5. ish ish ish.....takut bende2 camni kan kak....lieya mmg sentiase doa jgn le anak2 lieya buat perangai camni....malu kite dibuatnyer.....

    ReplyDelete
  6. nak baca suratkhabar, nak tengok news pun cam dah malas...
    byk sangat kes2 skarang nie...
    ngeri je kan...
    smoga kita mendapat perlindungan dariNya Yang Maha Esa...

    ReplyDelete
  7. Ada snap gambar tak? kenapa tak panggil, akak, boleh tolong beduk sekali.khe khe.

    ReplyDelete
  8. dunia dah jadi camni nak wat camne lg

    ReplyDelete
  9. alah..tak adventure lah makan maggi di siang hari bolan posa.. bawak bawak lah masak nasi goreng paprik ke.. nasi ayam ker.. baru best nak mkan..hahahaha

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...