Makan Malam

Salam..

Kelmarin punya cerita pergi beli bahan basah kat Pasar Pagi Pandamaran... Nasib aku pergi awal pagi 6.45 pagi aku dah sampai kat sana.. Pilih-pilih ikan dan sayur terus cabut balik rumah.. Balik rumah terus siang ikan simpan dalam freeze.. Sambung pulak kemas rumah sudahnya ikan dah simpan dalam freeze dan juga dah beku.. aku malas nak keluarkan.. En. Suami dan anak2 dah merengek-rengek kelaparan.. yelah jam dah tunjuk 1.30 petang mestilah perut dah berbunyi.. jadinya pilihan terakhir aku masak megi letak ayam dan karet.. fuh licin pinggan en. Suami dan anak...

Tapi aku bukan nak citer kelmarin tu.. tapi dah tercerita pulak.. korang bacalah ye.. mesti dah habis bacakan.. kalau tak baca pun takper.. aku je yang syok sendirikan..

Ok ni citer malam tadi ada bahan-bahan untuk masak.. jadinya malam tadi aku jadi isteri dan mama yang solehah.. perasankan aku.. jadinya balik keja semalam rehat dalam lima belas hingga tiga puluh minit senang cakaplah sampai dah hanis drama melayu kat tv tulah.. aku terus bersilat kat dapur masak2 untuk santapan malam aku, en. suami dan anak2... tak lama pun masak sama masa aku dok berehat tengok tv drama melayu tadi.. yelah semua bahan aku dah potong awal2 masa hari minggu tukan.. jadinya tinggal masakkan je semua bahan tu kan..

ok malam tadi aku masak
Ikan kembung goreng,
kacang buncis letak suun(mcm mana nak eje ye) dan
sambal tumbuk ikan bilis...

itu je santapan aku malam tadi.. kat bawah ni aku selitkan gambar masakan aku malam tadi.. walaupun dah banyak kali aku keluarkan kat blog ni.. aku tetap nak keluarkan lagi...

Ikan goreng Bodo... (sape boleh bagi kesimpulan kenapa orang panggil ikan goreng BODO)

Sambal tumbuk ikan bilis... sedap paberet aku dibulan pose..

Sayur buncis bersama suun... tapi suun tu telah menyerap kuah yang ada kat sayur tu.. jadinya makan nasi rasa nak tercekik pulak malam tadi... en. Suami siap tambah air masak kat nasi dia.. dia kata kuah takder.. rasa macam makan beras.. hahahaha..

muka penat aku.. senget benget tudung aku tu kan.. tengah tunggu sweetblack keluar dari opis..
(saje nak enter muka aku kat dalam ni.. sesekali..)

Habis sudah citer makan malam aku.. Lunch tadi pun aku sambung makan lauk yang sama.. sebab ada balance sikit malam tadikan.. takkan nak tuang dalam peti sampah pulakkan.. sayang... pulak rasanya.. baik aku bawak pergi kerja boleh jugak jimat RM hari nikan..

16 comments:

  1. sedapnya sambal tumis ikan bilis!
    iols suker sambal tumis ikan bilis
    tapi tak berapi reti buat yg sedap
    hiks

    ReplyDelete
  2. walaupun simple tetap sedap tu.. hmm,bodo2 ni kan,mmg glamer..ada izan tgk rancangan warung kita,mmg ada menu makanan semua letak bodo kat blkg hehehe

    ReplyDelete
  3. walopun lauk pauk bodo pun,
    tetap menawan kalbu ku...

    ReplyDelete
  4. zai rasa ikan goreng bodo nie dapat nama sebab dia dah mati n tak bleh berenang lagi...hehehe...taklah maksudnyer ikan goreng gitu aje tanpa ade hiasan dan sebagainyer...betul ker gitu...

    ReplyDelete
  5. Bg ak ni dah cukup mebeles dah ni kebaya..Asal saja boleh dimakan..bersyukur sudah...

    ReplyDelete
  6. sedaplah..janji homecook..x gitu kak?

    ReplyDelete
  7. nsib niesz da mkn..hehehe..kalau x boley terliur gak nie..

    ReplyDelete
  8. kacang buncis masak lemak, makan ngan sambal belacan sodap tu. tadi ko bawak ke?

    ReplyDelete
  9. Hmm..sedapnyaa..sambal tumbuk tuh.. menyelerakan laa.. :)

    ReplyDelete
  10. ya allah sedapnyer lauk~ lapar dah nie

    ReplyDelete
  11. sian kat laki .. makan sampai nak tercekik .. hehehe.. kene letak air lebeh sket lah kalau masak suun kan..

    ReplyDelete
  12. dapur rumah rosak, takleh masak...

    tidakkkkkk

    ReplyDelete
  13. alahaii siannya muka keletihan... tp sambal tumbuk ikan bilis tuuuu... i loiiikkeeee!!!!! buat lebih2 skit, kasi sini semangkuk

    ReplyDelete
  14. ikan goreng+kicap, nasik panas2...layannnn...habis owh..

    ReplyDelete
  15. Suuunnn dah lamam tak makan suuuunn :)
    sambal tumbuk ikan bilis tu laki aku selalu letak kicap pastu perah limau perghhhh ..

    ReplyDelete
  16. hehe..baru je nak tanya tak tercekik ke mkn tak berkuah..hehe..takpe sesekali eh..menu dah ok dah, kalau sayur tu berkuah sket, takyah en suami letak air dlm nasi kan..hehe..mcm2x..

    pepun mkn simple2 gini dh ok dah tuk mkn mlm kan..sambal bilis tumbuk cam best je, tak pernah buat camtu..

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...