Susah bila pengasuh ada Emergency

Salam...

Hari ni baru nak bersiaran.. semalam aku cuti sebab pengasuh aka kakak aku jaga anak perempuan dia kat hospital.. anak dia kene demam panas sampai 40 darjah celcius.. dan semalam juga doctor beritahu yang anak perempuan dia kena suspek paru-paru berkuman.. Aku harap cuma suspek jelah.. almaklumlah kan kalau kat hospital ni penyakit yang takder pun akan ada.. 

dan anak perempuan kakak aku tak boleh keluar lagi dari hospital sehingga keputusan pakar paru2 dan juga keputusan x-ray keluar... maknanya anak aku masih takder pengasuh lagi untuk hari ni.. aku terpaksa hantar anak aku ke rumah kakak aku yang ditaman sentosa.. tapi bukan kakak aku yang jagalah.. anak dia yang jaga.. kebetulan anak dia tak keje dan memang suri rumah tangga dan juga mengasuh seorang budak yang sebaya dengan Uzair..... (banyak pulak dan kat sini ye..)

Kesian anak2 lah pagi2 dah bangun sebab nak hantar ke taman sentosa, klang .. lepas tu aku kena pusing balik ke pulau indah, klang untuk ke office... fuh.. susahnya bila pengasuh ada hal emergency.. harap hari ni anak buah aku dapat keluarlah dari hospital....

Uzrei, Uzair dan Iskandar...
(iskandar budak yang anak buah aku jaga)

   Psst : Kalau jadi macam ni selalunya korang buat macam mana ye.. cuti, hantar taska sementara @ hantar ke rumah saudara terdekat..  

26 comments:

  1. time mcm ni kena pndai2 plan...mmg kelam kabut lah...hrp2 cpt semboh anak pengasuh tu...

    ReplyDelete
  2. kalu saya lagi rela amek cuti dan jaga sendiri kak.

    ReplyDelete
  3. kalau setakat 2 hari leh laa cuti..tapi kalau dah lama kena laa cari taska atau pengasuh yg baru..

    ReplyDelete
  4. klu akak mmg amik cuti la jaga anak... tapi klu tak bole sangat nak cuti kena deal ngan hubby la... paksa dia pulak cuti... hihihi

    ReplyDelete
  5. Susah jugak kan kalau cam ni...tp...panagsuh itu ada hal tak boleh nak elak...

    ReplyDelete
  6. anak2 aku mak aku jaga ..tapi kalau dia tak sihat..aku kene lah cuti..nak hantar taska tak berani pulak

    ReplyDelete
  7. hmm payah ye kalau pengasuh ada emergency. rasa nya kalau adia, terpaksa cuti la kot kalau jadi camtu. tapi mak duk kl, so rasanya hantar kat mak la kot.

    ReplyDelete
  8. huhu kesiannya..semoga tak ada apa2 yg serius dan cepat sembuh...

    ReplyDelete
  9. ambik bibik je ecah. lagi satu akak suges ko hantar taska dalam sebulan dua, sementara anak akak ko sihat.

    ReplyDelete
  10. dulu mase rebina kids duduk dgn babysitter, selalu gak berlaku situasi2 kecemasan macamni..nak taknak, terpaksa amik EL..skrg ni alhamdulilah dorang duduk dgn opah..dah takyah pening2 asik nak cuti jer..cuti leh simpan buat pegi honeymoon kali ke 2..eh!

    ReplyDelete
  11. kalau ana, jarang la bbsitter ni ada hal emergency. kalau ada pun, mesti ana or husband akan EL. hu3x..moga anak buah aishah cepat sembuh...

    ReplyDelete
  12. semoga anak sedara cepat sembuh. sikecik akak pun penah kena pneumonia, seminggu gak le kat ward.
    akak antar anak2 kat umah tok umi, tp kalo tok umi kureng sihat, akak kena amik cuti, bebudak tu sah2 takmo kalo akak nak hantar depa kat taska

    ReplyDelete
  13. kalo mcm dee mmg xde pilihanlah..kena EL lah jawabnya..

    ReplyDelete
  14. sedih pulak tgk budak2 tu...semua lelaki ke?

    ReplyDelete
  15. Fieza - tulah.. nasib ada saudara terdekat

    ReplyDelete
  16. nm02 - mmg nak jaga sendiri.. tapi cuti pun kene jaga jgk.. klu goverment takper... ni sekadar kilang tepung je.. huhuhu

    ReplyDelete
  17. ejamaria - tu adalah pilihan terakhir.. hubby mmg kene jgk applu cuti

    ReplyDelete
  18. kak eye nee - 2 lah pasal.. mmg hal yg tak daapat dielakkan...

    ReplyDelete
  19. cikpah - betul tu... klu tak sihat mmg kene jaga sendiri lah..

    ReplyDelete
  20. adia - nasib ada keluarga dekatkan...

    ReplyDelete
  21. Hanis - harap macam tulah.. takder apa yg serius berlaku..

    ReplyDelete
  22. kak ina - nak amik bibik.. huhu.. x leh lah.. jg sendiri je dulu.. en. suami muda lagi... hahaha

    ReplyDelete
  23. MDT - wah siap nak simpan utk honeymoon... seronoknya..

    ana - ni pun 1st time... perkara tak di jangka..

    mamasyaza - harap2.. begitulah...

    Dee - herm... tulah ada org yg lebih susah lagikan...

    oasis - yes semua lelaki..

    sweet - tulah pasal... tapi nak buat mcm mana.. masa kecik ni jelah susah.. dah besar nanti harap mudahlah

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...