Buat derk je (bengang)

Salam..

Pagi yang bengang hari ni.. mana tak bengangnya, Setiap hari aku hantar adik aku keje.. tapi bukan bengang dengan adik akulah.. yang membuat aku bengang.. Setiap kali hantar adik aku ke tempat kerjanya mesti nak kena bagi IC kat PB tu.. aku tak kesahlah nak bagi IC kat diorang.. Bagilah cepat sikit orang nak pergi kerja.. banyak pulak soalan dia..

Kat bawah ni soalan yang kena dengar hari-harilah..

Aku - Nak hantar adik, kat Company @#%$$#..
PB - kat mana kak.. lama ke kejap.. untuk apa? (segala macam soalanlah)
Aku - kerja la..
PB - senyum2... macam saje je nak kenakan

Tapi ni soalan bila nak hantar... yang tu aku tak bengang sangat.. tapi yang paling aku bengan masa nak ambik balik IC aku.. bila aku keluar dari kereta nak bagi IC aku tengok banyak kenderaan nak masuk kat dalam tu.. lagi2 lori minyaklah dan segala macam kenderaanlah.. bermakna aku kena cepat sebelum lori tu sampai kat tempat polis tu berada..

Kebetulan pagi tadi masa aku nak ambik balik IC aku kat PB tu.. ada dua orang PB kat situ.. sorang tengah makan dan jauh dari aku kalau nak bagi balik IC aku.. dan sorang lagi tengah main GAME kat henpon dia, dan PB tu adalah dekat dengan aku.. aku ni panjang je tangan hulur Kad pelepasan masuk ke kawasan diorang tu.. tapi PB yang main game kat henpon ni boleh buat derk je.. boleh dia tunggu PB yang tengah makan ni bagi IC kat aku.. macam kurang ajar je aku rasa..

ni kalau ko baca blog aku.. kalaulahkan.. mana tau sebenarnya ko bukan main game tapi tengah baca blog aku.. ko baca ni apa aku nak pesan kat ko ni...

ko ingat ko tu PB ko tu bagus sangat ke? hormatlah orang sikit, jangan nak tunjuk besar kepala pulak.. orang lain pun nak cepat jugak.. orang nak pergi kerja.. walaupun ko tak tau pukul berapa aku nak masuk kerja.. tapi boleh tak ko buat kerja ko.. walaupun waktu kerja ko dah tamat ke... tapi tak boleh ker tolong kawan ko yang tengah makan tu.. besar sangat ke pangkat ko tu sampai berat tangan ko nak tolong kawan ko tu.. baru jadi PB dah besar kepala dan meninggi diri dah tak hormat orang.. rasa diri tu dah bagus sangat dari orang lain.. blah la.. ingat aku heran ke.. kalau ko kekallah macam ni.. berapa ramailah orang akan maki ko nanti..

Dahlah.. penat aku nak taip panjang-panjang.. ingat boleh hilangkan rasa bengang aku ni tapi tetap tak hilang jugak.. hish.. panas betul hati aku ni..

Psst : PB tu POLIS BANTUAN je..  (maaflah pada PB2 lain ye ni hanya luahan aku.. kalau korang kenal PB yang aku maksudkan ni.. baik korang bagi nasihat kat dia.. besar kepala punya orang)

38 comments:

  1. laaa siannya..tak patut betul... dah la mmg hari2 pun nampak akak lagi nak banyak songeh huhu sabar ye kak...

    ReplyDelete
  2. mmg payah kan klu nk kena masuk tmpt yg nk kena bagi ic smua tuh.. mmg cik riri ngerti sgt.. sabo yea kak jgn spoil kan jumaat akk

    ReplyDelete
  3. nak wat macam mana kan kena redha jerk la demi untuk adik tersayang kan... huhuhu ada bran sound jerk...

    ReplyDelete
  4. takkan setiap hari tanya soalan sama...tak masuk akai betul....macam mana masyarakat nak respect PB klu integriti pun dah tak ade....

    ReplyDelete
  5. aku dah agak dah
    PB tu ape
    huhu
    bkn PB jerlah wei
    P yg betul - betul pun kerek n kureng ajor nak mati.
    nak2 klu trafik.
    mulut thu nak maki jer n nak herdik - herdik.
    rasa mcm aku nak ludah jer muka tu.
    tak psl2 kang nnti kena msuk lojkap sbb menyerang anggota keselamatan.(selamt taik kucing!)

    aku pun emo pagi - pagi sebab sembelit.
    sekian terima kasih!

    ReplyDelete
  6. Komen akak sama ngan komen berapi bonzer. akak suka sangat kalau sibonzer ni mengomen, cam akak rasa kalau dia jumpa PB tu, dia bagi penumbuk. Bonzer hari akak tak boleh masuk blog ko, kena blocked.

    ReplyDelete
  7. PB skang mmg camtu.belagak je lebih kak...

    ReplyDelete
  8. wah... ni betul2 lepas geram ni... sakar k...

    ReplyDelete
  9. Sebenarnya sebagai warganegara, kita ada hak untuk TIDAK memberi IC kita kepada sesiapa sahaja, termasuk PB itu. Itu termaktub dalam undang2. Tapi stail di Malaysia ni pelik. Jaga kat kondo pun sibuk nak IC.

    ReplyDelete
  10. Hahahah

    kepada kakak ku time kasih anta adik mu tersayang hari-hari...
    hahahha sabor la kak mcm tak biasa jew.... aku dah biasa dah ari2 kene ngorat hahahhahahaah... ko poyos yea pagi2 aku yg anta IC ko..

    ReplyDelete
  11. tak patut betul ler buat mcm tu..
    kerja ler elok2...dah tugas tu...buat ler kerja tu kan..alahai.....mmg geram arr kalau camtu....sakit hati ok...lain ler dia ada buat kerja yg important..nie takat sorang main game sorang tengah makan....bukan lama pun kalau nak pulangkan IC tu kan...ceh!

    ReplyDelete
  12. mmg sakit hati kalau kena mcm tu..terhegeh2..

    ReplyDelete
  13. Ini betul kes bengang ni Kebaya..abg PB ce la tgk situasi cikit bang..pepagi ni jgn nak cuba buat lawak la...nak tanya itu ini...pagikan org nak pi kejaaaaa...budus....

    ReplyDelete
  14. @Hanis MY

    mmg banyak songeh.. tak habis panas hati lagi ni.. geram betullah

    ReplyDelete
  15. @Myrilicious

    tulah pasal.. klu org ikut peraturan ko janganlah nak sombong lakkan.. peliklah manusia duniawi ni

    ReplyDelete
  16. @Daddy Ziyyad

    macam tu yek.. tapi tulah undang2 duniawi.. suka dorang je nak ubah

    ReplyDelete
  17. @~ana~

    tapi mcm akak je yg terhegeh2 menunggu dia pulangkan balik IC

    ReplyDelete
  18. @Eye_nee

    kak.. mmg bengang tahap gaban ni.. ntahlah susah nak cakaplah

    ReplyDelete
  19. wahhh hari2 lalu pun kena ic ke...bengap betul la...sabor jela...

    ReplyDelete
  20. sabar k!

    emmm... kalo bagi lesen tak bleh ke??? bahaya lah tinggalkan IC kat entrance ni...
    we never know... orang tu camne pangai dia... bukan nak tuduh PB tu tak baik ye.. just tak semua orang sama pangai cam kita...

    or.. kat situ tak de car sticker ke??? kekadang... ada tempat yg issue car sticker... so bila guard or PB or whoever yg jaga kat situ nampak the sticker... terus jer dia beri masuk. tak de banyak songeh dan banyak soal...

    ReplyDelete
  21. @miloais

    Sticker kereta & pas pelabuhan hanya diberikan kepada staff yg kat dalam tu je.. klu tukang hantar nak apply boleh.. masalahnya pulak Company adik tak nak Approved surat untuk buat car sticker.. tu yg masalah kedua pulak.. susahlah klu pemikiran mcm tu..

    ReplyDelete
  22. status ibu vogue memang selalu disoal siasat.. nk rapatkan ukhuwah gamaknya~ keh keh keh!

    ReplyDelete
  23. biase la tu kak, bos selalu nye mane nk wat keja2 asisstant die nie..bg die tu bkn keja die..susah nk jumpe bos yg humble nie..1 dlm 1000 kot..hehe..

    updated entry:insaf la! pd mereka yg suke membangga diri..

    ReplyDelete
  24. tulahkan..dorang ni kdg2 terover sket..xde teamwork..apa salahnya tlg kwn tu..nak cepatkan urusan org lain..

    ReplyDelete
  25. salam dear, thanks drop by my blog...awat x follow sekali? x pe, biar saya yg follow dulu...saya tunggu tau!!
    nice blog!!

    ReplyDelete
  26. tapi kan.. betul la

    kadang2 PB ni.. eksen lebey2 pulak..
    bengang tul!!

    ReplyDelete
  27. ish kalo lieya pun bengang kak...baru PB dah belagak camtu.....mmg patut pun ko hangin kak......ingat kite ni ape ...hormat laaaa....kalo die busy wat keje takpe, ni mkn gaji buta main game....sabar la kak yeak...biar besok kene kat batang hidung die plak bile beurusan kat mane2...

    ReplyDelete
  28. PB = pasan bagus
    PB = pendek bontot
    PB = pakar bodek
    PB = premium beauty?!!
    erkk!
    larik tajuk la!!
    ahahaha
    aku suke n3 PB ni
    PB,PB meh la kalau nak rasa PB jugak!
    PB = Penumbuk Bonzer
    huhu
    sembelit dah hilang
    lihat bowelku!
    jadi rampingkan?!!
    pitam!

    ReplyDelete
  29. Laaa, mati-mati ingat PB tue Premium Beautiful...:) Hehehe...:D Sabar jer la...:)

    ReplyDelete
  30. Kalau sakit hati dengan bos, baca je kat dia pantun ni (dari buku ‘Alamak Bosku Seperti Hitler!’) hahaha:

    Pagi-pagi, sudah mencemuh,
    Si pemandu terus terdiam mengeluh,
    Bos ini jenis yang kecoh,
    Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

    “Ada pelanggan hendak jumpa”,
    Itulah kata si setiausaha,
    Bos enggan, mengantuk katanya,
    Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

    Bos memanggil mesyuarat mengejut,
    Ada pekerja berjalan bak siput,
    Bos pun menengking sampailah semput,
    Para pekerja terkentut-kentut.

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...