Yang ada tanda VISA je

Salam

Kali ni aku nak citer kejadian yang berlaku kat Restoran Pizza ni... last week aku nak tapau je pizza sebab balik keje je aku terus ke port klang.. jadinya en. suami dan anak2 tak ikut sekali.. so tak leh nak lepak makan2 kat pizza.. sampai je kat pizza aku check wallet erm... alamak cuma ada rm 30.00 je.. aduhai malasnya aku nak seberang jalan nak pergi ambik duit.. aku tawakal jelah ke Pizza hut ni... 

ni aku nak citer dialog aku kat dalam Pizza hut tu dengan cashier tu

aku - dek... akak nak tanya boleh guna Maybank Card tak? (sebab kalau tak boleh aku pergi dulu maybank kat seberang tu baru order)
cashier - boleh kak.. kalau guna Maybank Card dapat 30% discount...
aku - boleh ye... (dalam hati lega sebab tak payah pergi maybank untuk ambik duit + lega ada discount lak tu)
tanpa berlengah terus aku order segala bagai yang aku nak tapau...bila dah selesai order aku pun terus bagi Maybank card kat cashier tu..
aku - ok.. ni Maybank Card akak... 
cashier - terus bagi Maybank card kat satu budak perempuan tu leader kot... 
perempuan leader - card ni tak boleh lah kak kene yang ada tanda visa..
aku - lah dek.. tadi adik ni cakap boleh guna...
perempuan leader - kak yang ada gambar cerry tu kak..
aku - (sabar) erm... takperlah.. punch jelah dulu nanti akak pergi ambik duit kat maybank tu...

aku dengan hati yang sebal pergilah menghayun kaki ke maybank seberang jalan tu.. dalam hati memang bengang sangat sebab aku dah tanya elok2.. bukan aku tak tanya pun.. lain kali kalau tak tau boleh guna ke tak jangan memandai2 cakap boleh guna.. tensi aku masa tu.. tapi sebab niat di hati nak blanja en. suami, anak2 dan kakak aku yang jaga Uzrei dan Uzair ni.. aku tetap mengikhlaskan hati.. kalau tak mesti aku masam mencuka je sampai kat rumah...

nilah card yang dimaksudkan...

ni card buruk aku.. huhuhu..kat belakang card ni pun ada tanda visalah...

    Psst : niat hati nak pergi tukar maybank card ni kepada cerry pulaklah.. susah aku.. aku tak nak kene menapak lagi kalau tak bawak duit ni.. kat Jusco boleh lak guna herm... ke budak tu tak tau kat ni boleh guna jugak.. 
Psst 1 : nanti aku keluarkan n3 pizza pulak ye...

29 comments:

  1. Maknanya kena apply debitcard rimau laa yer..baru dia org terima.. kdg2 ada tempat leh debit terus dari maybankcard kita.. ishh kan dah susah kan customer jerk.. tuh. Kalau saya pun hangin satu badan jugak..

    ReplyDelete
  2. misscomunication lah tuh.. takpe..janji boleh dapat makan pizza kan..

    ReplyDelete
  3. tersalah fhm agak nya..atau mmg bdk2 tu tk reti pon...

    ReplyDelete
  4. makan2 sempena dapat bonus memang best, berkongsi rezeki dengan yang lain

    ReplyDelete
  5. aishah, dulu ana pun ada kena situasi mcm ni kat pizza hut.situasi mcm aishah la..tp staff pizza tu bgtau clear la, kena guna kad cherry tu...kalau kad lama x bleh. nasib baik ms tu mmg dah tukar cherry. nak tukar cherry dia deduct rm12 kalau x silap dr akaun kita or kita byr cash kat diaorg. utk byr kad tu kalau belek entry lama ana, ana ada cite proses nak tukar ke cherry ni...

    eh eh sorry terpanjang plak komen.

    ReplyDelete
  6. alahai,takpelah,niat murni nak belanja makan tu tercapai jugak...tp pizza tu pun satu,ape kata letak bunting ke,pamplet ke,tanda2 utk dibaca oleh customer card2 yg valid utk byr hehe (memandai je kan..)

    ReplyDelete
  7. budak tu baru abih spm tu kak..x reti pape pun lagi...biasalah misscomm nih..

    ReplyDelete
  8. ratu, akak pun pernah guna kad ATM tu bayar makan pizza.sampai bergaduh, di kata tak boleh. akak cakap, sapa kata tak boleh.last kesudahannya sampai mintak maaf, siap pengurus dia nak hantar piza kat rumah lagi.

    ReplyDelete
  9. lieya selalu gune maybank kat kat parkson .....tapi tak sangke plak ade yg nak kene ade buah ceri tu yeak kak....aduh..gelabah je kan kak.....takpe kak, yg penting niat maoo belanja tu ade heeheheh

    ReplyDelete
  10. mgkn cashier tu tak tau kot???? baru keje la tu... saya pon skrg pakai maybank card cherry tuh... snang kan??? takyah bwk cash byk2...

    ReplyDelete
  11. lain kali budak tu chek dulu ngan senior dia...jgn ye ye jer..tp tak per la kan kebaya...dah namanya manusia kan tak lepas dari silap dan salah....janji ko dapat makan pizza tu udah..

    ReplyDelete
  12. lorrr missunderstood la tue...sabar kak sabar..nasib baik dapat beli gak kan....

    ReplyDelete
  13. Rinna - kena apply agaknya...

    cikpah - tulah pasal.. nasib dpt mkn pizza

    Fieza - maybe budak tu tak reti

    kak shibam - tulah berkongsi dgn yg lain.. rezeki kita rezeki yg lain jugak

    ana - ok nanti aishah try selak n3 anan tu..

    iza - betul tu.. patut letak bunting

    ReplyDelete
  14. lisa - mungkinlah ye..br habis spm...

    kak ina - oo.. dah pernah gaduh dgn budak tu ye.. geram betullah.. muka berlagak giler

    lieya - tulah pasal.. x sangka pulak kat pizza tu tak boleh..

    zue - tulah klu pakai maybank card ni tak payah bawak cash byk2..

    Eye nee - kak tulah pasal kene check dulu..

    ieda - tulah tgh bersabar ni.. geram sgt rasanya..

    ReplyDelete
  15. ape da.. klu ade tanda VISA tu org panggil credit card laa.. budak pizza tu kena antar gi traning la ;p

    ReplyDelete
  16. kot2 budak tu tak tahu kot....tu yang main kata bleh guna....ko nyer kad tak ade gambar cerry....tak cantik....rasanyer sekarang nie memang ramai dah gunakan kad cerry tu..

    ReplyDelete
  17. Sama je kan..
    Aiyooo..
    Tu kad debit kan?
    Maybe dia igt tu kad atm kot..
    Haha..

    ReplyDelete
  18. mmg kad maybank lama takleh guna.. yang cerry jek leh guna utk debit card kat sesetengah kedai dan fastfood..

    tukar jerk.. kena Rm12 jerk utk tukar kad tuh.. lagipun.. menyenangkan...

    ReplyDelete
  19. ada kedai boleh pakai debit kad, ada kedai boleh pakai bankcard..
    apa beza dia?
    NAMA!

    dua2 xboleh pakai if balace dalam tu 0.00 okehhh... stress betul dengan management bank2 sekarang.. fungsi sama tapi apa bodo sangat dia buat dua mende ni tah..

    ReplyDelete
  20. laa siannye kat akak takpe nanti g apply kad ceri tu kasi puas hati hehe...

    ReplyDelete
  21. kak..bolehlah..kad dee pun yg kuning tu..entah2 budak tu x tau..dia x cuba dulu kot..terus assume..hmm..

    ReplyDelete
  22. tp biasa mmg yg ade gambo cherry tu yg ble swap...maybe sbb dia igt akak dh tau kot...skng kan mmg kena byk comunicate...kalau tak mmg slalu misunderstanding...yg pntg dpt mkn pizza tu...ehehe..

    ReplyDelete
  23. hahahaha....patut cashier tu dh dpt tangkap nak pakai kad apa sbb tanya "kad maybank"...bukan kad kredit. apa laaa....

    ReplyDelete
  24. kad cherry tu sng guna, Tapi hangin kalau setengah kedai nak charge 5% kalau pembelian bawah rm50. suka hati drg je..

    Tapi kn hati2 sket bila dah convert ke kad cherry ni. Kalau hilang, sape2 pun boleh swipe kat kedai. huhu

    ReplyDelete
  25. kak RB sy nak pass award kalau free singgah la blog hanis k...

    ReplyDelete
  26. yup2,sy pn rasa better akak g tukar
    lgpn kad cherry tu comel.hehe :D

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...