Buku biru di post office

Salam..


Tengahari tadi aku keluar dengan Zarina  (artis yang glamour tu) dan Anoy.. tujuan aku nak susutkan amount dalam buku biru.. tujuan Zarina pulak nak cari baju raya untuk mak mertua tersayang..  Jadinya aku bawak diorang ke Jusco, Bukit tinggi.. aku pun menunaikan tujuan asal aku dan Zarina pergi pula menunaikan tujuan dia.. bermakna sampai je kat Jusco kitorang berpecah..

Sampai je kat Post office aku terus tekan nombor, dapat pulak No. 1148 no keluar kat skrin 1122.. ramai lagi tu.. takperlah, aku kan orang yang sabar. sebab apa kena sabar.. sebab amount yang penting dalam buku biru tu lah.. nampaknya giliran aku dah semakin hampit.. rupanya nombor je banyak tapi tuan nombor dah ramai yang cabut.. tolak-tolak nombor yang cabut tu adalah dalam lima belas orang.. tapi kira ramai jugaklah tu.. perut aku dah bernyanyi riang.. lapar banget....

Settle aku mengerjakan buku biru tu.. aku pun terus call anoy.. tanya diorang lepak kat mana.. sekali diorang lepak kat Restoran Nyonya (nama penuh kedai nyonya ni aku tak ingat pulak.. tahap lapar dah membuatkan aku rabun tau) sampai je kat Restoran Nyonya ni aku terus order makanan.. dah tak boleh tunggu dah.. order Mee siam + Ayam rendang minuman pula aku ambik Air bandung.. dah tu je aku nampak.. settle terus makan sampai habis.. makanan oklah.. (tapi tak snap pun.. tahap lapar dah membuatkan aku rabun dan lupa keadaan sekeliling) boleh statement mcm ni tak? sape pernah mengalami situasi macam aku ni..

tapi makanan yang masuk kat perut aku adalah tak cukup.. huhuhu.. lapar lagi tau.. adakah makana belum hadam lagi.. Doctor2 yang berblogger tolong bagi jawapaan boleh? disebabkan masih lagi terasa lapar aku singgah ke Lavender beli roti untuk diisi dalam ruang kosong yang berada di dalam perut aku ni..

Hasilnya inilah yang aku rembat kat Lavender tengahari tadi.. Alhamdulillah..

 Hasil rembatan..
tapi takderlah aku melantak semua ni.. ada jugak hasil untuk dikongsi bersama anak2 aku nanti.. 


Psst : Hati seorang ibu.. kalau tengah makan sedap macam mana pun hati mesti terkenang anak kat rumah... Kalau hati anak adakah seperti seorang ibu?

Pssst : buku biru itu adalah buku ASB

12 comments:

  1. iols suker ayam rendang... nak plak rendang pedas miang
    perghhhh!~hh

    ReplyDelete
  2. hurmm...betul tu mkn ape je mesti terkenang anak...

    tp alhamdulillah...anak yg bongsu tu mesti ingat kat mama dia ni kalau dia gi makan luar dgn abah dia...sure dia kan suruh bungkus kan utk mama nya ni..hehe sweet sgt...

    ReplyDelete
  3. tak tahu, jum kita test anak-anak :D

    ReplyDelete
  4. btol tu kak...;
    bukan kata makan...wat keje pon ingat anak..

    ReplyDelete
  5. kak, pinjam sehibu hinggit.. ihihi

    ReplyDelete
  6. eh... buku asb saya kaler merah

    :D

    ReplyDelete
  7. oo ET panggil akak ek,kena pnggil akak jugak ni =D

    akak mcm izan,lps mkn berat,nk mkn lg benda2 lain...tp perot tecik je hehe...

    naluri seorang ibu kan,mesti ingat anak walaupun makan tgh mkn sekeping biskut

    ReplyDelete
  8. akak makan mee rebus, makan roti 3 ketul kenyang sampai malam.puas hati.lupa makan apam lagi.

    ReplyDelete
  9. aishah, pernah beli tak dorayaki kt larvender....sedappp sangat hehehe

    ReplyDelete
  10. Itu bukan disebabkan makanan tak hadam, tapi ruamh perut masih ada kosong... hahaha herm aku selut hati hati seorang ibu yang ada pada kau, tapi aku tak tau napa masih ada lagi hati seorang ibu yang masih tak bersyukur Allah telah kurniakan zuriat pada dia. Dia tak menghargai langsung, malah masih pentingkan enjoy di luar dari anak2...

    ReplyDelete
  11. btoi tue kak..klu makan apa2 mesti teringat kat anak kan...anak dah makan ke belum...bukan setakat anak jerk laki pun eida ingat...huhuhuhu tapi laki ingat ke x nyek??? heheheheh :P

    ReplyDelete
  12. nama pun ibu kan...pape hal pun anak mesti kena pk dulu.diharap para anak akan mengenang jasa ibu sampai ke akhir hayat...

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...