Suntikan Thypoid

Salam...

Tengah-tengah aku buat keje tadi.. tetiba Hijau itu indah dan permai datang melayangkan satu memo mengenai Thypoid Injection... fuh kene injection tu.. mesti sakitkan.. aku ingat aku nak bagi alasan aku Pregnantlah.. boleh lepas dari kene suntikan tu... hahaha... Good ideakan yang terbentuk di saraf otak aku ni... bak kata citer Tom Tom Bak bila sel-sel otak bertemu akan wujudlah idea yang bernas...

Mungkin ada sesetengah korang yang tak tau pasal Suntikan Thypoid ni.. ni aku nak terangkan apa yang aku fahamilah... Suntikan ni kena di ambil 2 tahun sekali untuk pada yang bekerja di premis2 makanan atau gerai2 makanan... kalau takder suntikan ni adalah tidak digalakkan bekerja dengan premis makanan tersebut.. kerana ini adalah arahan daripada Kementerian Kesihatan. Jika pekerja premis itu tidak mengambil suntikan ini premis itu akan dikenakan tindakan atau lesen perniagaan premis itu akan ditarik balik. 

ok.. tu je serba sedikit info yang aku tau pasal Suntikan Thypoid ni..

    Psst : bila aku cakap aku pregnant tiba2 dia suruh aku buat urine test... habis aku..  

16 comments:

  1. mak sure kena suntik dulu tau, br ley masak..ehe..

    ReplyDelete
  2. bagus la kalu betul pegnen..
    dak bedua tu dapat adik..
    tehee..

    ReplyDelete
  3. hah dapat adik la nanti hero2 2 org tuh
    kekekekeke

    ReplyDelete
  4. penah kena inject, dlm masa bape minit, ada rasa cam nk mati..hehe xde la smpi gitu..just bdn akan rasa sgt lemah je smpi xlarat nk bgerak..

    ReplyDelete
  5. pertama kali dengar suntikan ni..hanis mmg takut kalau bab2 suntik menyuntik ni hehe...

    ReplyDelete
  6. salam aishah...
    uik takut kena inject ek?hehe...dun worry...utk kesihatan kan?

    ReplyDelete
  7. mamca pernh dgr
    seklai aku lupa lah plak
    adik2 aku kan niaga kat pada malam
    tentulah ni suntikan yg aku dengar2 tu
    ahaha..
    bongok punya along!(aku la tu!)

    ReplyDelete
  8. Owwh baru tau..org yg keje kedai makan atau pembuat makanan kena suntik yer.. iye laa kan kalau ada virus tak laa berjangkit..

    Tahniah laa yer.. pregnant.. :)

    ReplyDelete
  9. Knp ken ambik suntikan tu? sbb takut terkena virus atau takut virus masuk dalam mkn?

    ReplyDelete
  10. Niesz - yup.. nak masak pun kene amik suntikan..

    marina - hehehe.. tu kene dipertimbangkan..

    lya - belum lagi.. tu cuma alasan nak bg esok supaya tak kene suntikan

    wedelia Ryo - kalau macam tu.. mmg x amik suntikan tulah

    hanis - akak tak takut.. tapi mcm tak perlu untk akak je..

    ummi - yup utk kesihatan..

    Sidratul - yup meniaga pasar malam pun perlu amik suntikan ni..

    rinna - blm pregnant lagi.. tu hanya alasan..

    Oasis - maybe utk kesihatan.. tak tau secara detail pulak

    ReplyDelete
  11. sonoknyerr pegnen kanns.. ehehe

    ReplyDelete
  12. salam kenal...

    cakaplah"saya takut jarummm"...macam dalam iklan sinar tu...

    psstt folow u...

    ReplyDelete
  13. ooo br la faham. ha dulu masa mak hany kuat lagi. ms keje kedai makan, mmg mak ada bgtahu pasal kene enjet (mak hany sebut), tapi hany tak amek kesah plak...

    so aishah,
    xdapat larikan diri ler. eh tapi pregnant bleh ke suntik suntik ni ha...

    ReplyDelete
  14. ecah, maaf akak tak pergi, baru semalam doktor sahkan akak pregnant anak no 5. takut memberhayakan baby dalam perut.

    ReplyDelete
  15. lieya kan kak, takut kene inject ni kak....tapi tu laa kementerian kesihatan ni rajin bagi vaksin percume kat staf die....lieya keje kementerian kesihatan.....berani amik pun injek h1n1 ari tu...huhuhu

    ReplyDelete
  16. Mcm2 ko ni Kebaya...ckit jer sutikan tu..cam kene gigit semut..dah macam bg nasihat kat budak 7 thn pulak...

    p/s...Ina mail bunting pelamin ek Kebaya...ko Kirim salam kat dia...

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...