Nasi goreng ikan masin

Salam..

Last week aku ada buat Nasi Goreng Ikan masin.. ni memang paberet akulah.. kalau nak g makan kat luar pun dalam otak dah conggak nak makan lain dari yang lain.. tapi bila budak amik order datang je laju je mulut aku sebut Nasi Goreng Ikan Masin.. lepas tu baru terfikir tapi order dah ambik.. Masalahnya sekarang en. Suami aku dah bising yang aku ni suka sanggat makan Nasi Goreng Ikan Masin ni.. dia kata nanti cepat kena darah tinggi.. Lepas dengar en. Suami ni bising-bising lama jugaklah aku tak order Nasi Goreng ni.. 

Tapi sabtu lepas en. Suami ada buat keje luar kebetulan pulak mengukur kat sepang.. jauhkan sepang dengan pulau indah.. terpisah dengan sungai dan lautan dah tu... apalagi ada peluanglah aku nak masak nasi goreng ikan masin.. tapi aku makan sorang2 jelah.. dah tentu2 en. Suami tak tahu aku masak nasi goreng paberet aku... Uzair dan Uzrei makan Conflakes je.. tengah hari baru aku masak yang special untuk diorang... 

Jeng... Jeng... Jeng... Inilah rupa Nasi Goreng Ikan Masin aku... Sedap........ yummy... yummy

ha... nilah nasi goreng aku.. suram jekan.. nasib ada telur mata kat atas tu adalah penyeri sikit... silalah percaya begitu sedap nasi goreng ni..

ditambah pula dengan milo tarik... sedap weyh.... terangkat kaki tangan tau... 
aku adalah pelasan memuji diri sendiri.. alah takper pun puji diri sendiri sesekali.. bukan selalukan..

Psst : lepas ni kene kurangkan makan nasi gorenglah.. bila difikir2 balik memang banyak kolesterol kat nasi goreng tu... ditambah dengan telur pulakkan..

21 comments:

  1. Tahu kolesterol segala bagai..tp tu la yg ko bedal yer...tp nmpk mmg sedap nasik goreng ikan masin ko tu la Kebaya...

    ReplyDelete
  2. takpe lama dah tak makan takpe, kit suka gak nasi goreng ikan goreng masin tapi tak buat sendri la. kat umah buat nasi goreng kampung je.

    ReplyDelete
  3. asyik mkn nasi goreng ikan masin..lama2 nnti dpt darah tinggi pulak...hehe tp siyes yg masin2 tu pembuka selera kan...

    ReplyDelete
  4. tak kesah la byk kolestrol ke apa janji sedapppp

    ReplyDelete
  5. sayurnyer tak ade patutpun nampak suram...tapi tak ape yang penting sdapppppp

    ReplyDelete
  6. sedap nye kak.aduh!telan liur je la nie..

    ReplyDelete
  7. sedappppp.... sedappppp....
    tetiba rasa kelaparan
    dah le kat luar ujan lebat

    emmm...

    ReplyDelete
  8. aku suker kalau tambah cili padi seketul ketul..lagi pedas lagi mantop

    ReplyDelete
  9. sedapnya..mcm anak dee mimi tu..suka nau ngan ikan masin..kena stoplah kak..nti dtg penyakit..hehehe..sekali sekala xpe..

    ReplyDelete
  10. Adess.. sama laa kita.. kalau gi makan kat luar mesti dalam kepala tak de benda lain nak order mesti nasi goreng ikan masin. Padahal dah plan nak makan menda lain..

    Nasi goreng nampak simpel tapi kalau ngan ikan masin sedap jadiknya.. :)

    ReplyDelete
  11. kolesterol tinggi , itu yg sedap ecah. nasi goreng ikan masin sodap.

    ReplyDelete
  12. eye nee - tulah kak.. tu yg sedap..

    ReplyDelete
  13. Adia - tulah pasal bukan selalu pun kan.. sesekali oklah..

    ReplyDelete
  14. Fieza - tu yg en. Suami marah takut kene darah tinggi tapi degil..

    ReplyDelete
  15. niesz - mmg sedap.. akak tatap ni pun dah terliur

    ReplyDelete
  16. adoiii.. akak sudah bikin air liuqq ku dah melelehh nieee... huhuhu....

    ReplyDelete
  17. nasi goreg mmg sedap.. milo tarikh pun mmg sedap pembuka selera.. yummy

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...