Beriadah di Putrajaya

Salam...

Korang mesti ingat cerita kat putrajaya dah habiskan... belum lagi habis tau sebab aku tak letak gambar lagi.. mesti nak letak gambar jugak baru puas sikit hati.. yelah kenangan bersama keluarga mesti adakan...

malas nak panjang2 korang tengok jelah pic ni semua..

Dalam kereta on the way nak ke Putrajaya.. (padahal depan rumah lagi ni) sibuk nak berposing jugak.. tapi aku suka pic ni.. lagi2 tak si Uzrei tersengih tu.. 

Dah sampai Putrajaya.. Nilah hasil port luck kami.. antara makanan yang ada.. Bihon goreng, Sandwich telur, Nasi puteh, ikan goreng dan sambal terung... mula2 tengok sikit je makanan tu semua.. bila dah kumpul setempat nampak banyak pulak..

Ok.. dah mulakan sesi makan-makan sampai pecah perut.. memang meriah makan ramai-ramai macam ni.. makan kat rumah dah biasa.. tu yang sesekali kena makan macam ni..

Kek birthday anak buah aku.. kebetulan hari tu adalah birthday dia.. singgah kejap beli kek.. comei lak kek ni.. tuan yang sambut b'day terlupa lak nak snap pic dia..

Lepas makan2 barulah kitorang pergi ke Taman Botani untuk bersiar2.. bersiarlah sangatkan.. 

Singah sebentar di Jambatan putrajaya ni.. aku tak leh duduk kat sini lama2.. lagi2 pandang air kat bawah tu.. seriau aku dibuatnya...

Sampai je kat Taman Botani terus sewa basikal.. round satu taman memang best.. 

(baru aku nampak yang aku ni dah gemuk.. huhuhu)
bestkan basikal dia.. aku minat betul dengan kerusi budak ni.. safety tau... badan ada belt kat kaki pun ada belt... bagus aku nak cari satu lah yg macam ni.. nanti petang2 boleh pusing taman kat rumah aku lak..

Cantikkan permandangan kat sini... 

Pic terakhir sebelum memulangkan basikal ke tempat asal... Rock beb... dari kecik sampai ke besar sume tak nak lepas peluang untuk berbasikal... 

Psst : malam tadi aku mimpi lemak2 aku melambai sebab diorang tercicir lepas aku naik basikal.. tapi aku malas nak layan.. aku tinggalkan je lemak2 tu semua di tepi jalan.. terus badan aku slim macam Nora Danish.. fuh.. dahsyat mimpi aku.. kesian pulak kat lemak2 tu semua..

23 comments:

  1. wow bestnya dpt berbasikal macam tu, dah lama akak tak berbasikal camtu, nak bawak pun dah rasa gayat, terhoyong hayang ja.
    best dpt beriadah camni

    ReplyDelete
  2. wah kak...meriah gitu....siap ber bebekal lagi hah....kalo tau leh lieyA join sekali hahaahaha....

    tu le kak, org putrajaya pi jalan2 luar putrajaya...org yg dari luar putrajaya dtg berjalan kat putrajya hihihi....tgk naik basikal tu mcm best plak...lieya tak penah lagi buat tu kat sini kak....

    ReplyDelete
  3. amboi best beriadah beramai2...kemain naik beskal bagai..syok nya..

    ReplyDelete
  4. xpenah riadah kat putrajaya...
    sekali sekala teringin gak riadah cegini..hehe

    ReplyDelete
  5. uish syioknya berbeskal gitu..
    leh sewa ye sis...
    mulalah teruja nak gi :D

    i loike ur dream :)

    ReplyDelete
  6. Lemak melambai-lambai..stetmen tak bleh blah...hahahaha...bes jer kan berkumpul mkn2 port luck cam ni..meriahhh ko....

    ReplyDelete
  7. syoknyaa kumpul ramai2, taman tu cantik sgt, hanis tak pernah sampai lg kat situ...pic yg first tu mmg comei sgt...

    ReplyDelete
  8. syoknyer berbasikal..rindu zaman kecik2 dulu..

    ReplyDelete
  9. syabas beti.. berapa kilo berat ko tinggal kat situ..kalau betul.. aku pun nak.. hari hari aku nak kayuh basikal ..hehehe

    ReplyDelete
  10. berst nya dpt naik basikal..dah lama x naik basikal...pastu ber port luck plak...lg berganda best nya kan..:)

    ReplyDelete
  11. ehhh bestnya dapat naik basikal camtu... harus ada masa gi terjah sana laaa...!!

    tp mmg sajer jer kan bawak beban makan kat situ, padahal makan kat umah kenyang2 pun boleh... hahahhaa

    yang penting, suasana tu mmg blh ubah selera makan, nak2 makan ramai2 then brebut2...

    ReplyDelete
  12. dah lama tak berbasikal....teringin nak bawak basikal..pandai lagi ker idak....

    ReplyDelete
  13. dah lama tak berbasikal camnie..
    nak berkayuh jugak la emmmm bila ye

    ReplyDelete
  14. ala la comelnya si uzrei duk densiam kat kusi belakang mama dia. hmm cuba pusing2 naik beskal kat putrajaya hari bekerja. ada berani?

    ReplyDelete
  15. Pernah pergi Putrajaya bawa famili makan angin sekali nak balik sesat daa.. :-)

    ReplyDelete
  16. syok nye..lame da x g putrajaya nie..g cni rs tenang je kan..like dat cake lorh!ehe..

    ReplyDelete
  17. kak ratu nk tanya berapa sewanya tu yer

    ReplyDelete
  18. kim salam baby cute! keh keh keh!

    ReplyDelete
  19. wow dah lama tak dapat naik basikal.amboi bestnya ecah, family ko ramai.

    ReplyDelete
  20. siyes la kak, harap je sy keje putrejaye ni tapi bab2 rekreasi = FAIL!
    ari2 lalu taman botani, wetland pe sume tp kejadah dlm tu 1 apa pon sy xtau..
    esok2 akak citer la sewa basikal tu brp rm pulak..
    nak jugak nek basikal kat situ..

    ReplyDelete
  21. bestnya pergi putrajaya ramai2.last saya pergi thn 2006.msti bnyk prbhan kan.cantik sguh view kat situ.

    ReplyDelete
  22. ok thanks kak ratu dapat sudah..eehhee

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...