Aktiviti semalam

Salam..

Apa aktiviti korang semalam... semalam aktiviti hanya makan, tido dan keluar kejap ke tesco beli barang-barang dapur.. 

Bangun pagi2 kemas rumah.. lepas tu perut terasa lapar.. nak suruh en. Suami pergi beli nasi lemak en. Suami pulak takder dia pergi mengukur tanah kat Paya Jaras, sungai buloh.. jadinya apa yang kat rumah jelah makan.. nak buat berat2 mood takder pulak yelah makan sorang jekan... jadinya timbul idea nak buat lempeng oat.. mula2 aku dengar pasal lempeng oat ni dari anak buah aku... sebab dia cerita lempeng oat ni sedap sebab terasa garing2 kat tepi tu.. jadinya bila teringat idea anak buah aku tu, tu yang aku ada idea untuk breakfast semalam... 

meh tengok rupa lempeng Oat aku tu..

Mula2 sekali mestilah Oatkan..
Oat yang dah siap dibancuh dengan air suam dan sedikit garam...

Oat yang dah dibentuk bulat didalam kuali.. sebelum tu letakkan sedikit planta ye.. 

Ginilah rupanya Lempeng Oat tu.. memang sedap.. rasanya sama lebih kurang sama dengan lempeng kelapa.. cuma lempeng kelapa tu lemaklah.. lempeng Oats ni kalau makan 2 keping memang perut cepat terasa penuhlah.. semalam aku buat 3 keping tapi hanya 2 keping je aku makan.. lepas tu dah tak boleh masuk terasa kenyang sangat...

Lepas dah makan.. anak2 aku pun dah bangun.. aktiviti seterusnya adalah tugas sebagai ibu.. chewah.. ibulah sangatkan.. yelah hari cuti je dapat membelai anak2 dengan lebih mesra.. wah ayat tak leh blah kan... huahuahua.. ok tugas seterusnya mandikan anak2 aku dan bagi diorang makan.. lepas dah settle semua kitorang 3 beranak mengadap tv sampai perut kembali berkeroncong.. kalau berkeroncong mestilah kene masak tengahari pulakkan.. 

semalam aku masak simple je.. sebab aku sorang jugak makan.. aku masak Ikan tengiri masak kicap dan untuk anak aku Sup Ayam je.. Gambar untuk makanan tengahari aku tak snap pulak ye.. Adalah malas nak snap pic makanan tu ye.. Lepas makan aku anak beranak sambung balik aktivit belengkar depan tv.. sampailah en. Suami balik dari kerja mengukur...

Dalam jam 4 petang macam tu en. suami pun balik dari mengukur. lepas en. Suami dah rehat dalam 15/20 minit en. suami ajak pulak ke tesco untuk beli barang-barang dapur sebab nak topup barang-barang yang berkurangan... Sampai kat tesco aku tengok ramainya umat.. sampai aku membebel kat en. Suami.. "Apesal ramai sangat ni? diorang ni tak keje ke?" sekali kena smash kat en. Suami " aiks... dok kat rumah sehari je otak dah jammed ke? hari ni kan thaipusam" wahahahahaha... terkena sebijik aku.. cuti rupanya semalam... aku ingatkan aku keje.. hehehe

Uzrei bersama timbunan barang-barang.. lepas tu gelisah sebab barang2 tu menghimpit kaki dia.. suruh jalan sendiri taknak.. rasakan... (pic ni masa aku tengah menunggu untuk sampai ke Counter Cashier.. menjelang sampai ke cashier tu adalah dalam 10 orang lagi.. Trolley masing2 penuh dengan barang.. bayangkan dekat 1/2 jam aku menanti.. oh.. kalau aku tahu begitu ramai orang semalam memang aku tak keluar ke tescolah..

Berakhir sudah cerita-ceriti semalam..

psst : no psst... psst... hari ni.. hehehe

14 comments:

  1. demam... semalam tido sepanjang hari.. sob sob sob..

    ReplyDelete
  2. suka lempeng kelapa..lempeng oat tk penah cuba lg...ke lg sedap...hehe

    lama nya tgu nak bayar tu...hee ramai giler la mcm tu smpai berbaris...

    ReplyDelete
  3. waaa...aishah...ana ni dah kat 2 bln kot ngidam lempeng kelapa..x terbuat2 pun..tgk lempeng oat ni lg la terliur...hu3x...

    aishah, lempeng oat ni x payah letak tepung gandum ke?

    ReplyDelete
  4. wah kak...lempeng oat...menariks ni kak...mmg menu yg sihat...leh lieya cube pasni kak...suke gak mkn lempeng2 nieh....lagi2 buat garing2...sodap!!

    oo hubby akak keje la plak yeak...seb baik kuar gak gi beli brg dapur kan.....cian uzrei tu ....selalu jadik kat mija gak camtu...muke tak rela jek barang2 hempap kaki hahahaahah

    ReplyDelete
  5. menarik la menu lempeng oat tu..sesuai jugak wat breakfast kat bdk2 kecik umah ni hehe...hmm,lempeng mat saleh sket tu..biasa kita letak kelapa hehe...

    ReplyDelete
  6. Lempeng oat...sodap jer nmpk tu Kebaya...Yana pon selalu nak duk dlm troli tu...dah kita letak2 byk brg2 baru mengelabah nak kuar...

    ReplyDelete
  7. tambah pisang n sirap coklat sedap kek...

    plus ais krim. hancur diet i cam ni lol

    ReplyDelete
  8. wahh macam sedap jeeeeee nanti angah nak try lah kak

    ReplyDelete
  9. sbb tu dee kalo gi beli brg time hari biasa je..weekend or cuti penuh org..

    sedap gak lempeng oat tu ye..

    ReplyDelete
  10. semalam eLLy kerja.. tapi xtiviti eLLy malam semalam memang Best!!!

    ReplyDelete
  11. wahhh bestnyaaa lempeng oat tu..kak aishah ni ibu contoh la bertuah anak2 akak....ni jdkan akak idola la.. :)

    ReplyDelete
  12. menjaga kesihatan ni, kalau makan lempeng oat.

    ReplyDelete
  13. Sedapnyer lempeng oat...:) Good choice of food...:) Kulit muker pon akan jadi lebih cantik lagi...:)

    ReplyDelete
  14. wahhh...kreatip la akak..
    oat pon leh wat lempeng..
    ingt wat biskut je boleh..
    tp sy xsuka oat..biskut oat xpe.ahahaha..

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...