Ternanti-nanti dan tertunggu-tunggu

Salam..

Ahh... tajuk kat atas tu takder beza punkan.. sama je maksudnya... tapi tetap nak letak dua-dua tu.. biar panjang sikit tajuk tukan.. rasa macam best pun ada jugak..

Kisah berkenaan ternanti-nanti dan tertunggu ni sebenarnya jadi masa sehari nak cuti Thaipusam yang lepas.. dah basi pun.. tapi aku tetap nak citer kat korang jugak..

Citernya macam ni.. Company aku ni kalau jaga MC cantik awal tahun nanti akan dibayar dalam bentuk RM.. alhamdulillah tahun ni MC aku tak terkucil sanggat macam tahun lepas.. adalah dalam 4/5 hari je aku terkucil.. kalau tahun lepas aku terpaksa bayar balik kat company sebab MC dah melebihi had yang diberikan lagipun masa tu aku pregnant si Uzair.. sakit sikit MC.. Malas sikit MC.. Manjakan dan mengada2 pulak masa tu.. tak leh nak penat sikit.

Jadinya minggu lepas pembahagian RM untuk MC telah dijalankan.. tetapi bahagian pembahagian telah mengalami sedikit masalah.. yang sebenarnya bukan diorang yang bermasalah tapi yang bermasalah Van RM tu mungkin diorang lewat ambik RM kat Bank kot... Jadinya dari nak bagi awal terpaksa bagi menjelang tiba waktu nak Punch Card balik pulak... tapi nasib baik bahagian pembahagian harta ni buat kerja cepat jugaklah.. lagi lima belas minit nak Punch diorang dah suruh ambil RM tu... Alhamdulillah.. ada jugak RM untuk cuti2 Thaipusam kan..

Aku kalau Van RM tu datang lambat macam mana pun aku sanggup tunggu tau.. terukkan... tapi RM tu boleh bawak anak2 aku jenjalan dan makan2 tau..

Saje je nak tunjuk RM tu.. Cemburu tau tenggok Lieya tu tunjuk cek Nuffnang.. Aku pun nak tunjuk jugak.. Saje jekan aku nak ciwi dengan korang.. bukan selalu pun.. ciwi, ciwi, ciwi

Envelope RM

RM yang terkeluar sikit dari envelope.. huh.. terkeluar ke atau aku yang keluarkan.. ah.. sama jelah.. Ciwikan.. bukan selalu..

Psst : Lieya.. maafkan akak.. tapi memang jeles ni tgk Cek Nuff lieya tu.. bila akak nak dapat banyak macam tu ye.. Cashkan lagi pun belum..

Psst : mana datangnya perkataan CIWI tu ye?

19 comments:

  1. kalau psl duit je mesti tertungggu2...
    sama la dok menanti cek nuff...ntah bila layak cash out ni...

    ReplyDelete
  2. nie mesti duit berkepuk2 dalam envelope tu....samalah kiga fieza bilalah bleh dapat banyak macam tu...

    ReplyDelete
  3. bestnye kak...ade keje kosong tak...camni takpe...kebajikan terjaga pekerja pun senang ati nk berkerja...ini tak...huh...menambah dosa kering je ratu keje...ehehe...

    ReplyDelete
  4. fuhhh.. memang terbaekkklah company u...

    ReplyDelete
  5. ecah, biar akak jawab untuk kacang.

    kacang itu company gua punya duit mc.Nuffnang tak kasi cash.Ratu dapat banyak, gua dapat cikit, sebab selalu mc.

    ReplyDelete
  6. bestnya kak..kalo aku...sure x mc pyalah..sbb dpt duit cash..hehehe..

    ReplyDelete
  7. nak pahamkan ni... allocation MC yang tak diguna... ditebus balik dengan RM?
    or... medical allocation yg balance di bayar balik???

    apa2 pun... bestnyaaaaaaaaa!~

    ReplyDelete
  8. Waahh bagus laa..dpt duit..gituh..leh laa belanja2 yer.. :)

    ReplyDelete
  9. wah kak masing2 semua tayang duit nampak...lieya tayang cek..angah jer tak ada tayang2 oooo cembulu tau..bukan cemburu hehehee

    ReplyDelete
  10. hamboi masing2 tayang duit..grrrrr :D

    ReplyDelete
  11. wohoooo
    banyak tuuu
    kalau semua kampeni buat camni
    mesti doktor klinik susah hati!
    ekekeke

    ReplyDelete
  12. uhuhu.. kena belanja ni, sebagai menzahirkan kesyukuran.. ahahaha..:D

    ReplyDelete
  13. herm...bagusnye bayar utk MC yg tidak digunakan..kita ni 1 hari MC/year pun org kecoh knpa MC, dan mcm mempertikaikan jer..tu yg mls nak MC..huhu..

    aloor jelesnye dpt duit..hehe..

    ReplyDelete

Terima kasih kepada Blogger yang komen di blog RK. Tunggukan kunjungan balas dan comment dari RK di blog korang ye. Nak Reply comment disini RK takut tak sempat je.

@}------LOL to all comentar------{@

Nota Penting!
Pada yang nak letak Iklan. Tolong letak d ShoutboX atau bayar RK RM o.5o per comment boleh? boleh jugak beli cekedis ~ ahaks~

Followers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...